Tak jako je v Kanceláři Blaník zásadním prvkem hlavní postava v podání Marka Daniela, i Autobazar Monte Karlo stojí a padá s Petrem Čtvrtníčkem, který svého Karla Čížka vystřihl se skvěle vycizelovaným upachtěným šarmem. Jeho postava šmelinářského podvodníčka, který je řízením osudu nepříliš úspěšným majitelem autobazaru, připomíná svým slovníkem a veksláckou poetikou komediální styl Čtvrtníčkovy vlastní hry „Ivánku, kamaráde“. V případě Autobazaru se sice Čtvrtníček nepodílel přímo na scénáři, podle slov obou autorů však při natáčení aktivně přispěl k tvorbě postavy právě použitým slovníkem a znalostí autobazarového prostředí.
„Tak už se mi to tady pro vás narodilo, pane!“, hlásí v každém díle s nadšením v hlase Karel nejméně jednomu natěšenému zákazníkovi na znamení, že má pro něj nové, respektive ojeté auto. Zákazník ovšem zdaleka netuší, co ho čeká a jakou boudu v podobě „namalovaných not“ čili přepsaného technického průkazu a dalších lahůdek si na něj Karel podporovaný svým loajálním pracovním týmem přichystal. Tento motiv slouží jako kostra k většině epizod, které jsou nahuštěny ještě množstvím dalších vedlejších linií a postav. Tvrdé jádro seriálu tvoří kromě šéfa Karla opět podobně jako v Kanceláři Blaník dva jeho pomocníci – mechanik Bóďa a asistentka Bublina v podání Jaroslava Plesla a Lucie Polišenské.
Časově je seriál zasazen do jakéhosi bezčasí, které má nejblíže k divokým 90. létům, která byla také autorům zdrojem inspirace. Nadčasovost bez jakýchkoliv pokusů o narážky na současné společenské dění je v Autobazaru velkou devizou, ale zároveň i slabinou. Je totiž tím hlavním, co ho odlišuje od Kanceláře Blaník, která právě na reflexi a komentáři politických kauz stála. Autobazar je z tohoto pohledu klasickým sitcomem, postaveným na situační komice a krátkých, vzájemně navazujících minipříbězích s pointou. Z pohledu diváka Kanceláře Blaník tak může Autobazaru přes nesporné žánrové kvality a chytlavý podvratný humor chybět právě to, co z tohoto seriálu udělalo mediální a společenský fenomén – reakce na aktuální politické dění.
Dalo by se říci, že Autobazar Monte Karlo je „jen“ velmi dobrou komedií, v českém televizním prostředí je však jeho úroveň výjimečná a srovnání s Tondou Blaníkem není zcela relevantní, byť, jak už bylo řečeno, za ním stojí prakticky stejný tým. V porovnání s bezzubým, nalajnovaným humorem veřejnoprávního seriálu Rudyho má každý rád je Autobazar zbraní těžkého kalibru mířící na všechny frustrované diváky České televize.