• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

V dobách, kdy marketing je pro ČSSD vším, se zdá i slovo demokratická poněkud zaprášené, oč chytlavěji by znělo dynamická? | foto: ČTK

Dělníci nejsou sexy?

Názory
  •   9:18
Sociální demokracie oplývá něčím, co ostatní politické strany nemají, úctyhodnou historií a tradicí. Ta je reprezentována například Lidovým domem a Masarykovou dělnickou akademií.
Jenže tradici nelze zužitkovat na primitivní marketing, a tak socialisté chystají „vylepšení“. Že z Masarykovy dělnické akademie chtějí udělat moderní zázemí pro politickou stranu a la Langerovo CEVRO, je pochopitelné. Směšná a trapná je však snaha modernizovat instituci, jež byla založena v roce 1896, tím, že změní její jméno, protože přídavné jméno dělnická současným šéfům ČSSD nevoní.

 Spousta firem je hrdá na svou minulost, často se vlastní historií chlubí. V těch fungujících nikdo nemá osvědčený název za archaický. Sociální demokraté chtějí dělnická nahradit demokratickou, jako by si neuvědomovali, že s novým názvem bude instituce natolik demokratická, jako byla předtím dělnická. Oč by bylo lepší věnovat úsilí náplni práce téhle instituce, protože kdyby fungovala tak, jak si to sociální demokraté představují, nikdo by nad jejím názvem nemudroval.

 V dobách, kdy marketing je pro ČSSD vším, se zdá i slovo demokratická poněkud zaprášené, oč chytlavěji by znělo dynamická? Nač troškařit, proč rovnou v duchu vládnoucí angličtiny instituci nepřejmenovat třeba na Masaryk Development Academy?
Autor: Martin Zvěřina