130 let

Úřady neví, jak zlepšit úroveň českých žáků v matematice. | foto: Tomáš Krist, Lidové noviny

Kudy vede cesta

Názory
  •   10:38
Na údaje o drsném propadu znalostí českých školáků v matematice a přírodovědě reagovali činitelé ministerstva školství naprostou bezradností: nevíme, čím to je, nevíme, co s tím. Vlastně víme: dejte nám víc peněz.
Ale budete dávat víc peněz lidem, kteří ani nevědí, jestli by je použili dobře, nebo špatně? A podle výsledků mezinárodních srovnání je zřejmě používali špatně. Nemohlo by to být třeba tím, že celá slavná vzdělávací reforma spočívá hlavně v důrazu na mlhavé, dobře okecatelné pojmy jako „kompetence“ a v minimu pozornosti fádním věcem jako znalosti matematiky a přírodovědy?

Těžko se to zlepší, pokud bude důležitou kvalifikací pro učitelství úspěch v testech z politické korektnosti nazývaných multikulturní výchova. Naštěstí zatím ani studenti multi-kulti ještě zcela nepodlehli.

Podle 57 % by se děti ze sociálně a kulturně odlišných rodin měly přizpůsobit prostředí českých škol a plných 71% studentů soudí, že kultura některých národnostních skupin je na vyšším stupni vývoje než jiných, což je zcela zjevné právě na oceňování hodnoty vzdělání.

Popřete, že existuje vyšší a nižší kultura, a popíráte možnost jakékoli aspirace a rozšiřování obzorů. Tudy možná vede cesta ke grantům Evropské unie, ale k lepším znalostem dětí určitě ne.
Autor: Martin Weiss
Témata: Evropská unie
  • Vybrali jsme pro Vás