• Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Diskuze

MACHALICKÁ: Skanzen omylu. Hlediště i jeviště Nové scény jsou divadelní bastardi

Divadelní sál Nové scény Národního divadla měl od počátku s divadlem pramálo společného, takřka na závěr se do jeho řešení zapojil scénograf Josef Svoboda a ten sledoval především potřeby Laterny magiky. Nastaly tahanice, do kterých ještě vstupoval – jak jinak – Městský výbor KSČ.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VR

Vážená paní Machalická,

v tomto komentáři i v rozsáhlém rozhovoru s panem prof. Burianem píšete, že při přestavbě nebude dotčeno architektonické řešení NS, současně ale hájíte totální rekonstrukci hlediště. Chápu rekonstrukci jeviště, vím, že od počátku jeho řešení nevyhovovalo a je to TECHNOLOGIE divadla. Krásné hlediště je ale součástí architektonického řešení. Pohodlná sedadla laděná do šedozelené barvy ladí s celým interiérem. Jejich vyhození a nahrazení něčím ve stylu Archy (jak jsem vyčetl mezi řádky odpovědí pana ředitele) je nevratná škoda, zásah do jedné z mála krásných a povedených pražských staveb z neblahé doby normalizace. Možností vybudovat hypertechnický divadelní sál je v Praze mnoho; proč k tomu má sloužit dnes už historická scéna Národního divadla. Dovolilo by si něco takového vedení Národního divadla ve Státní opeře? Ta možnost tam byla, a bylo by to podobné barbarství, jako je tomu na Nové scéně.

Jistě jste si Vy i Váš muž všimli, jak v budově Nové scény všechno do deta

0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás