Informovala o tom česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).
Ze zveřejněných statistik vyplývá, že loni klesl jak prodej klasických CD a hudebních DVD, tak i levnějších hudebních příloh novin. Za prodej CD a DVD hudební vydavatelství utržila 302,2 milionu korun, což bylo meziročně o 12 procent méně. Tržby z prodeje hudebních příloh se loni snížily z rekordních 183 milionů korun v roce 2008 na 167 milionů korun.
Pokles loni vykázala i digitální hudba, jejíž obrat klesl meziročně o 28,4 procenta. "Příjmy z digitálních prodejů v roce 2008 dosáhly více než 29 milionů korun, zatímco v roce 2009 činily příjmy z digitálních prodejů pouze 21 milionů korun," uvedla IFPI.
V roce 2008 přitom tuzemský hudební trh poprvé po deseti letech vykázal nárůst, a to meziročně o 11 procent na 555 milionů korun. Hlavní podíl na vyšších tržbách tehdy měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin.
Vyšší tržby byly předloni i z prodeje digitální hudby.
Členové české pobočky IFPI mají na domácím trhu podíl přibližně 91 až 93 procent.