• schránka
  • Přihlásit Můj účet
Diktovat umělcům nechceme. Kdybychom zasahovali do uměleckých představ,...

Diktovat umělcům nechceme. Kdybychom zasahovali do uměleckých představ, obrátilo by se to proti městu jako úřadu i proti jeho politikům, říká Jiří Sulženko. | foto: Petr Topič, MAFRA

Premium

Rozhovor

Proč by měli skončit úspěšní ředitelé divadel Na zábradlí a Palmovky? Jsou na řadě, brání se Jiří Sulženko

Kultura
  •   15:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet první měsíc za 1 Kč
Pražský magistrát vyhlásil celkem nečekaně výběrová řízení na dvě pražská divadla – Divadlo pod Palmovkou a Divadlo Na zábradlí, jež zřizuje. Uzávěrka řízení byla minulý pátek. Jde o dvě scény, které si drží vysoký umělecký kredit a rychlé vyhlášení řízení budí otazníky.

Tím spíš, že v Praze jsou divadla, jejichž vedení jsou starší a umělecké výsledky ne tak prokazatelné. Přinejmenším by se mělo měřit všem stejně. Ředitel magistrátního odboru kultury a cestovního ruchu Jiří Sulženko ale odmítá, že by šlo o něco jiného než o dodržení stanovených usnesení města.

Lidovky.cz: Proč jste vyhlásili výběrová řízení právě na tato dvě divadla?
Je to jednoduchá technická věc, která vyplývá z usnesení rady. A to říká, že po šesti letech se mění ředitelé v kulturních organizacích města a jdou do výběrového řízení. Bohužel jsme se zdrželi kvůli covidu, což není období, kdy se nedá hodnotit, zda byla příslušná organizace úspěšná či ne. Postupně doháníme skluz, který nastal, čili teď jsme začali těmito dvěma divadly, která byla na řadě, harmonogram je podle toho, jak ředitelé nastupovali, a právě na tyto dvě scény podobně proběhlo výběrové řízení v roce 2013.

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Dočtěte článek až do konce

Jako člen navíc:

  • Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
  • Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více
Máte už aktivní předplatné? Přihlásit se
Autor: Jana Machalická