130 let

Diskuze

Poselství Vladimira Putina: Krym je náš

Projev ruského prezidenta 18. března v Kremlu, v němž také vyzval poslance, aby ratifikovali návrh zákona k začlenění Krymu a Sevastopolu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
D

Drahobejl

21. 3. 2014 11:48
Nu, Putinovi nelze upřít
Nu, Putinovi nelze upřít schopnosti velkého stratéga s vizí. Většina světa možná jeho vizi vidět nechce, ale on ji poměrně jasně deklaruje: "A řeknu ještě něco. Na Ukrajině žijí a budou žít miliony ruských lidí, ruskojazyčných občanů, a Rusko vždy bude bránit jejich zájmy politickými, diplomatickými a právními prostředky." Fakt, že je "v zájmu Ukrajiny a jejích občanů zajistit, aby byly tyto zájmy chráněny", je geniální tah, jak si před svými věrnými i bezpáteřním zbytkem světa zajistit pofiderní legitimitu dalšího "osvobozování". A že k osvobozování bude mít důvody, je téměř jisté. Je naivní předpokládat, že rozdrásaná Ukrajina se vyhne extremistickým tlakům v tíživé politické a ekonomické situaci. Putin směle vyrazí na západ zachraňovat. Západní ekonomové a politici by si měli hodně rozmyslet, jestli by se jim v Putinově zemi líbilo, protože "hlas zuboženého lidu" bude určitě moci zaslechnout i z míst, které jsou od Kyjeva výrazně na západ.
0 0
možnosti
C

Cermans

21. 3. 2014 10:01
Dobrá analýza pane Štefle, nevím kdo jste, přemýšlým proč ji
neslyším z úst p. Zaorálka a dalších politiků. Je to dáno:1) Tím že situaci takto nevidí?2)Vidí to správně pouze drží basu s EU?3) Bojí se rusofobních Českých voličů? Pro mě je zajímavé, že doposud se k situaci nevyjádřil MF, má moc práce s daňovým balíčkem a nebo se nechce ztrapňovat? Co si myslíte? Nejtrapnější na tom je to že EU dělá Americe opět užitečného idiota. Nevím jestli tady v předlouhé diskuzi takovýto názor zazněl, ale tak jako p. Kiebitz má fobii z Ruska, tak jako naši starší občané mají fobii z návratu sudeťáků, tak starší Němci, Bavoři obzvláště mají panickou hrůzu z ruských vojáků a tanků. Jak vidíme tyto fobie ovlivňují zahraniční politiku více než racionální usudky. Američané jednají bez emocí, Evropa přez emoce nevidí realitu. Poslední poznámka k ozbrojenému střetu. Viděli jsme, že ukrajinská i ruská vojska se chovala velmi racionálně. Nebezpečí ozbrojeného střetu je v tom, že se může rozrůst. Pravděpodobnější verzí je ničení lokálních cílů v hlubokém teritoriu ve snaze vyřadit protivníkovy energetické a dopravní uzly. Dnešní lidé bez elektřiny dlouho nevydrží.
0 0
možnosti
LJ

Leoš Jaroš

22. 3. 2014 19:23
Kdyz
se podepisovalo 2000 slov, zakazali nam o tom mluvit. Chartu nam rovnou zakazali cist. O Ukrajine nam primo zakazuji premyslet. Vyvoleni si vzdy prosazuji sve,aby se narody mely nasledne za co stydet.
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

22. 3. 2014 12:50
"Jedním z příkladů
"Jedním z příkladů reálpolitiky je britský konzervativní poslanec Sir Edward Leigh: „Musíme přestat hrát ty mocenské hry. Situace je na to příliš nebezpečná a Západ si musí uvědomit, že nemůže Ukrajinu urvat od Ruska.“ Nicméně, některé věty, které v současném protiruském zápalu zaznívají, by ale zapadnout neměly, protože – nejspíš bezděky, ale o to upřímněji – přiznávají stav, do něhož naše demokracie spadla. Mám na mysli českého ministra zahraničí Lubomíra Zaorálka, který pro Právo na otázku „Putin kritizoval Západ za zásahy v bývalé Jugoslávii, Libyi nebo Iráku. Co vy na to?“ odpověděl: „Debata o mezinárodní politice může být zajímavá a užitečná, ale nejde mi o dílčí názory a postřehy.“ Jinými slovy, pro Českou republiku není mezinárodní právo důležité. Takto otevřeně přiznáno by se to mělo začít tesat. Důležitější, než hloupé přiznání ministra, že je Česká republika jen bezzásadový kousek EU, je ale samozřejmě otázka, proč že jsou ty západní sankce proti Rusku tak bezzubé. Vždyť do textu navrhovaného amerického zákona o sankcích se nakonec nedostal ani požadavek, aby se sankce mohly vztahovat i na ruské banky a ropné koncerny. Republikánský senátor James Risch mimochodem přiznal, že zákon o sankcích proti Rusku byl formulován tak, aby Rusy nenaštval."
0 0
možnosti
JPN

Josef Pepa Nos

21. 3. 2014 20:57
Co skutečně Putain má.
Krym má virtuálně, na chvíli. TO, CO SKUTEČNĚ MÁ A CO MU ZŮSTANE AŽ DO KONCE, JE JEHO ŘITNÍ OTVOR. Ale ten máme každý.
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

21. 3. 2014 20:31
......pojebat??
......pojebat?? Ale to není už možné! Bo to dávno zrobil Brusel!! :-D
0 0
možnosti
JT

21. 3. 2014 20:18
Pánové AA
nechte laskavě můj zadek a moje myšlení na mně, jinak bych si mohl myslet, že mi ten zadek můžete oba p......
0 0
možnosti
JN

Josef Novak

21. 3. 2014 19:51
Pan Talacko premysli jen
Pan Talacko premysli jen jednim smerem, tak jak se mu to zrovna hodi
0 0
možnosti
JT

21. 3. 2014 13:29
A to je právě
ten tvůj problém, postrádáš historickou paměť. Historie se pouze opakuje, i když třeba v jiných dimenzích, takže se dá leccos předvídat. Já třeba to, že Putin neskončí u Krymu, ale bude chtít připojit i Ukrajinu celou. Na to si nemusím brát žádný prášek, stačí vyjit na ulici a zeptat se kolemjdoucích, jenže ty máš své teorie a lidem nevěříš. Měl bys měně číst a víc přemýšlet.
0 0
možnosti
KV
Pokud pane Talacko
opravdu věříte že se historie opakuje, musíte mít z našeho západního souseda pořádně sevřený zadek.
0 0
možnosti
Foto

Pavel Šefl

21. 3. 2014 12:53
Zaorálkovi jeho roli nezávidím ...
Lubošovi Zaorálkovi jeho pozici vůbec nezávidím. Jako ministr zahraničí vstoupil, coby mašinfíra, do vlaku české zahraniční politiky. Vlak ale už jede po nějaké koleji. A jako každý vlak, má i ten náš nějakou setrvačnost. Pohybovat se může jenom po kolejích a tam, kam mu výhybky a výpravčí a šéfové železnice (ti ale nesedí v ČR) dovolí. Mašinfíra toho moc ovlivnit nemůže. Může jenom přibrzdit nebo zrychlit a možná ještě tak houkat. Nemůže ale ovlivnit, do jaké stanice vlak dojede a, bohužel, to nemůže zajistit ani cestujícím. A tak se snadno může stát, že bude za idiota nebo hrdinu (obě věci se, jak je známo, vzájemně nevylučují) bez svého vlastního výrazného přičinění.Co se týká ostatních politiků a jejich analytických schopností, je to různé, většinou však zcela tragické. Většina z nich se pohybuje pouze v mezích mediálně zaběhnutých ideově-politických klišé a není schopna samostatné nezaujaté analýzy faktů. Jsou v zajetí svých omezených znalostí a společensky převládajících emocí. Emoce jsou ostatně hlavní hybnou sílou masové politické aktivizace lidí. Nikdy to není racionální uvažování. A naši politici nejsou výjimkou. Je nepopiratelným faktem, že skutečné ekonomicko-mocenské elity (řada těchto lidí stojí mimo politiku a přitom mají rozhodující vliv), které vládnou Americe a určují hlavní obsah její politiky (bez ohledu na to kdo je zrovna prezidentem) si jsou velmi dobře vědomy svých zájmů a v souladu s tím řídí i americkou politiku. V Evropě to tak není, s výjimkou Německa možná ještě Francie Polska a Velké Británie (která je však na úrovni ekonomicko-mocenských elit spojena vice s Amerikou než s Evropou). Zájmy elit, které vládnou ve velkých evropských zemích jsou ale velmi nejednotné.Co se týká ekonomicko-mocenských elit, které rozhodujícím způsobem ovlivňují politiku v naší zemi, jsem přesvědčený, že vůbec nejsou schopny a ani nemají zájem vydefinovat a dohodnout se na něčem, co by představovalo skutečný dlouhodobý zájem celého státu. Spíše se tu uplatňuje heslo urvi co můžeš, ať to stojí co to stojí, jen, když to nestojí nic mě... . V takové situaci nemůže být česká zahraniční politika ničím jiným než byla a je.Co se týká ozbrojeného konfliktu. Koncepce omezeného válečného střetu je funkční, pokud má jedna strana navrch a druhá strana nemá síly na stupňování konfliktu a jeho přenesení na území druhé strany. Máte pravdu, že destruktivní útoky lze vést velmi přesně na citlivá místa protivníka (např. "humanitární" bombardování Srbska), dopad na obyvatelstvo je však často stejně drtivý jako kobercové bombardování. Když ve velkoměstě s několika miliony lidí vyřadíte z provozu zásobování potravinami, vodou a energiemi a ochromítde zdravotnické služby(např. elektronickým úrokem) a vyvoláte zmatek s použitím jiných prostředků, zemřou tam během několika dní desítky a možná i stovky tisíc lidí. Když takové útoky proti sobě použijí obě nepřátelské strany budou se útoky zintenzivňovat a hrozba masového použití "horkých" zbraní bude stále vyšší. Rusko není Irán... .
0 0
možnosti
KV
Vaše analýza
postavení našeho ministra zahraničních věcí je k němu dost ohleduplná. Máte pravdu, že jeho prostor je velmi omezen směřováním rozhodujících proudů v EU, ale nikdo ho nenutil k velkohubím prohlášením a neomalené kritice Putina. Takové přihlouplé výkřiky, jak je nutné přinutit Putina dělat co si přeje jakýsi ministr malé zemičky, by byly směšné, kdyby se nejednalo o zájmy občanů republiky a zbytečně škodilo dalším vztahům k Ruské federaci na kterou jsme dost ekonomicky navázáni. Bez ohledu na Ukrajinu, Krym, ještě mnoho desetiletí budeme, ať chceme nebo ne, navázáni na ruský trh, zrovna tak jako Německo a ostatní evropské země. Jednání USA nám nemůžou být žádným vzorem, už dávno si tam uvědomují, že EU, v případě že se ekonomicky a politicky vzpamatuje, se může stát dalším konkurentem v mezinárodním měřítku. A zdá se, že v tomto ohledu konají jak konají, cpou EU do dobrodružství které jí více škodí než prospívají. Dobrá strategie.
0 0
možnosti