méně idiocie
Vedení které nechce ani přibližně sdělit cenu výrobku s/bez klimatizace je vedení podvodníků, kteří se tváří jako idioti a prochází jim to. Některé tramvaje (Bombardier) mají klimatizaci i elektronický antihluk a jsou levnější. Škodovácké šmejdy bez antihluku nemají ani šestákovou maličkost (?!), jako zvukově absorbční interier. Stropy hladké, odrazivé, ať si cestující užijí drncání i odpuzující skřek signálu dveří (v zahraničí melodický tón). Podvozky T 15 jsou druhé nejhlučnější, hned po slavném Bémově "Porsche", dík svému čumáku též "Stažená Předkožka". Teplo? Střechy pražských tramvají mají až na výjimky matnou tmavošedou až černošedou barvu. Fyzika obecné školy.Větrání ? Tramvaj by se měla větrat shora, ne nasávat vzduch od výfuků.Přestože T 15 na střeše vozí celý železářský sklad, místo pro řadu poklopů otevíratelných proti směru jízdy by se našlo. Jen chtít, znali to již za Rakouska.Stejně tak v bocích či na spodku poklopy otevíratelné po směru jízdy aby při pohybu odsávaly. Popř. odsávat nuceně, což je cena zanedbatelná ve srovnání s klimatizací, to když Kolibříci argumentují těmi "úsporami". Ve skutečnosti o snížení ceny přece nejde resp. naopak. Kolik je na těchto tramvajích technicky náročných a neopravitelných "dizajnových" nesmyslů, viz čelní maxisklo z jednoho kusu, z něhož řidič potřebuje max. 50%? Jen to sklo v podání Škodovky odhaduji na 2 miliony.I tramvaj, její konstrukce, nákup a provoz je především způsob, jak skrze téma "veřejná doprava" pumpnout rozpočet. Kolik by se na ní dalo přikrást, kdyby byla jednodušší, levnější, úspornější a trvanlivější? Z pohledu cena/zisk jsou doslova zlaté ty T3 s dodatečně sníženým středem.Rychlost: jedna z tramvají, která desítky let nezměnila trasu bylo č. 22. Můj otec jako kluk bydlel před válkou v Břevnově, do školy ve Vršovicích jej tramvaj vezla necelou hodinu, stejně tak, jako kolejové paneláky o 80 let později, a to původně ještě č.22 neobjíždělo Hradčana ulicí Jelení, ale protahovalo se jednokolejnou soutkou mezi hrad.kasárnami. Kolik kW/h spotřebovaly Křižíkovy tramvaje a kolik FórCity?