Středa 27. května 2020svátek má Valdemar 20 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Relax > Čekstajl Adama Junka

Celebrity na předávání cen jako věšáky nejluxusnějších značek. Teď podporují charity

První věšák charity. Celebrity na předávání cen fungují jako věšáky... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy První věšák charity. Celebrity na předávání cen fungují jako věšáky... | foto: ČTK

Třpytivý svět módy se rád spojuje s charitativními projekty, aby své povrchnosti dodal punc dobra. Ne nadarmo chce každá správná miss světový mír a svou roční vládu spojuje tu s pomocí dětem, starým lidem nebo třeba s bojem za práva zvířat chovaných jen pro jejich hebkou srst. Tvůrci zase často připravují speciální kolekce a výtěžek z jejich prodeje jde na podporu konkrétní organizace či na pomoc s určitým problémem.

U nás to byla třeba nedávno kolekce Nadotek od Liběny Rochové a Musy pro nadaci Debra, pomáhající lidem s nemocí motýlích křídel.

Návrhářka Liběna Rochová a výtvarník Lukáš Musil (Musa) navrhli společně...
Návrhářka Liběna Rochová a výtvarník Lukáš Musil (Musa) navrhli společně...

Velmi zajímavý projekt, jak propojit dobročinnost a „veletrh marnosti“ módy, se teď začal prosazovat ve Spojených státech. A jde po největších přehlídkách luxusních rób nejzvučnějších jmen. Tedy po galavečerech, kde se předávají různé ceny a jsou všemi fashion magazíny extrémně sledované. Jmenuje se Red Carpet Advocacy (RAD) a založily ho oceňovaná kostýmní výtvarnice Arianne Philipsová a módní konzultantka Carineh Martinová. Jejich heslem je „zeptej se jí na víc“. Neboli: když hvězdy postupují červeným kobercem v oslnivých toaletách, nemá být otázkou jen, který módní dům ji oblékl, ale také, na jakou charitu tím přispěl.

Chtějí tak narušit zaběhnutý pořádek, kdy hvězdy buď dostávají zaplaceno, nebo minimálně dostanou šaty zadarmo od známé značky a na červeném běhounu se o ní zmíní. Ostatně čtenáři módních rubrik na tom trvají, a když jim informace o návrháři chybí, umí se jí urputně dožadovat. Takže magazíny nemají úplně možnost se této neplacené reklamě vyhnout. Red Carpet Advocacy přesvědčuje celebrity, aby jejich dohoda s návrháři zněla tak, že firmy také přispějí na hvězdou vybranou charitu.

První herečkou polapenou do sítí dobročinnosti se stala Elisabeth Mossová, kterou můžete znát třeba jako hlavní hrdinku ceněného seriálu Příběh služebnice. Vloni si právě za roli Offred převzala Zlatý glóbus a letos na těchto cenách vynesla oblečení, které zároveň zajistilo peníze charitě, píší New York Times. Na předávání se vydala v oblečení a doplňcích od značek Dior, Roger Vivier, Tamara Mellon a Neil Lane a společnost Red Carpet Advocacy všechny přesvědčila, aby přispěli neziskové organizaci ACLU, která brání občanské svobody.

Nutno přitom podotknout, že Dior, který byl nejvíc vidět, protože Mossová měla jeho šaty, jí za prezentaci neplatil. Ostatně výběr outfitu probíhal dost na poslední chvíli, takže prezentace. Nový zajímavý projekt, jak propojit dobročinnost a „veletrh marnosti“ módy, se teď začal prosazovat ve Spojených státech na sociálních médiích maličko pokulhávala, respektive přišla s malým zpožděním.

Na následujících cenách Sdružení filmových a televizních herců (SAG) už bylo podobných propojení více a lépe propagovaných. Třeba herečka a zpěvačka Mandy Mooreová (propůjčila mimo jiné hlas princezně Locice v disneyovce Na vlásku) se třpytila v róbě od Jasona Wu a pár tisíc dolarů se zatřpytilo i na účtu UNICEF. Tak uvidíme, kolik bude na Oscarech příští víkend hashtagů propojujících módu a dobročinnost.

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

BIO příkrmy zdarma? Zapojte se do našeho velkého testu s Nestlé
BIO příkrmy zdarma? Zapojte se do našeho velkého testu s Nestlé

Rozdáváme 50 kusů vanilkové a 50 kusů banánové kaše, spolu se 100 ovocných kapsiček v šesti příchutích. Vyberte si, kterou kaši a kapsičku byste chtěli dostat (od každé kapsičky máme omezený počet kusů, takže vám může přijít i jiná příchuť). K oběma produktům pak musíte do 14 dnů od jejich obdržení napsat recenzi na stránky eMimino.cz. Na podrobnostech se s vámi domluvíme v soukromé zprávě.