1. listopadu 2018 6:44 Lidovky.cz > Relax > Čekstajl Adama Junka

Vyprodaná nevěsta. Meghan dokáže nakopnout módní průmysl až o 150 milionů liber

Drobné faux pas. Vévodkyně Meghan okouzlovala na australském tour každým svým... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Drobné faux pas. Vévodkyně Meghan okouzlovala na australském tour každým svým... | foto: Profimedia

O síle módní značky Mountbatten-Windsor, což je příjmení, které využívá britská královská rodina, jsme v Čekstajlu už párkrát psali. Ještě před květnovou svatbou s princem Harrym se spekulovalo, jak dobře se zapojí do této přesně promazané fashion mašiny i novopečená členka rodiny vévodkyně Meghan.

Aktuální australské tour mladého vévodského páru ukázalo, že naprosto dokonale. A dokonce už na vévodkyni ze Sussexu visí „cenovka“, podobně jako na rumělkových šatech, které jeden den vynesla a zapomněla ji odtrhnout, což si bulvár vychutnal. Podle odhadů společnosti Brand Finance je totiž samotná Meghan schopná díky svému šatníku nakopnout módní průmysl až o 150 milionů liber ročně. Malinko pokulhává za svou švagrovou Kate, která prý zvládne až 200 milionů. Ale bůh ví, jestli právě australské turné nepomůže Meghan královské skóre srovnat.

Vévodkyně Meghan dostala od prezidentského páru perlový náhrdelník.
Meghan se na oslavy sladila do černé barvy.

Její šatník je teď snad pod větším drobnohledem, než je u královské rodiny obvyklé, protože těsně před přistáním oznámil Kensingtonský palác to, o čem se již dlouho šuškalo. Tedy že Harry a Meghan čekají miminko. Takže bylo jasné, že některý obtaženější model již ukáže, že nastávající maminka se už nezapře. Což se také stalo. V modré róbě značky Safiyaa s pláštěnkou na státní večeři na Fidži. Od módních kritiků sklidila potlesk. A ten pokračoval s každým dalším modelem na více než dvoutýdenní cestě.

Meghan, která vnáší uvolněnější (dovolí si třeba šaty na tenkých ramínkách) a méně okázalý styl, než bylo dosud v královské rodině běžné, najela na jednu základní metodu, jak volit oděv pro zahraniční cestu. Říká se jí fashion diplomacie. Neboli ve velké míře sází na návrháře hostitele. Takže se ukázala hned ve dvou pruhovaných šatech Martina Granta, jehož modely okouzlily i Lady Gaga nebo Tildu Swintonovou. Sáhla i po tvorbě značky Dion Lee, když vynesla model, který ještě není v prodeji, ale až bude, jistě se po něm zapráší. Jako po černých propínacích šatech, jež si vzala na uctění památky obětí první světové války. Ty jsou z dílny Emilie Wicksteadové, která se narodila na Novém Zélandě, jehož vojáci ve válce rovněž bojovali.

Podobně dopadly úzké džíny značky Outland Denim za přátelskou cenu bezmála 200 dolarů. Vévodkyně si je vzala na méně formální návštěvu městečka Dubbo. A když v jiné situaci, tentokrát výletě na lodi, Meghan šla do volnočasového outfitu, tak jej pojala „výchovně“. Obula tenisky francouzské značky Veja, která si zakládá na tom, že je vyrábí z udržitelných zdrojů, recyklovaných plastů a divokého kaučuku. Ty už předtím byly dost v kurzu. Ostatně nosí je třeba „Hermiona“ Emma Watsonová, ale teď je berou fanoušci královské rodiny na online shopech útokem.

Další vlnu šílenství lze pak očekávat, až příští rok přijde na svět miminko. Děti Williama a Kate přinesly britské ekonomice jen v pár týdnech po svém narození každé desítky milionů liber (aneb kdo by nechtěl stejné šatičky jako princeznička Charlotte). Očekává se, že první potomek Harryho a Meghan nezůstane v tomto pozadu.

ADAM JUNEK, Autor je redaktorem Seznam TV

Najdete na Lidovky.cz