"Myslím, že někteří architekti by se nejen měli k politice vyjadřovat, ale měli by do ní umět i aktivně vstupovat. Není to jistě řešení pro všechny. V mém pohledu však: architektura = politika. Mluvím především o rovině jakéhokoli vstupu do veřejného prostoru," řekl Okamura, který se otázkou veřejného prostoru dlouhodobě zabývá.
Osamu Okamura...... se dlouhodobě zabývá veřejným prostorem, je odborným poradcem Metropolitní ozvučné desky Rady hl. m. Prahy v otázkách rozvoje města a nezávislým nominátorem Ceny Evropské unie za současnou architekturu – Ceny Miese van der Rohe - za Českou republiku. |
A přišla řeč i na problémový projekt vlakového nádraží v Brně. "Prostor trpí stálým odkládáním rekonstrukce stávájícího hlavního vlakového nádraží. (Šance na vybudování druhého odsunutého nádraží je, dle mého názoru, již nenávratně pryč. Chápu, že je těžké si to přiznat). K nejkvalitnějšímu řešení rekonstrukce nádraží včetně přednádražního prostoru by se jistě dospělo veřejnou architektonicko-urbanistickou soutěží. O tom není pochyb," míní Okamura.
Podle něj by mělo dojít k synchronizaci obou investic. "Ideální by bylo tyto dvě investice synchronizovat, přestože jde o různé investory. Současným trendem je umožnit chodcům maximální míře přecházet ulici úrovňovým způsobem - je přirozený, bezbariérový, rychlý. Podchody bez eskalátorů nejsou vhodným řešením," dodal Okamura.
Celý on-line rozhovor s architektem čtěte ZDE. |