Pátek 23. července 2021, svátek má Libor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

McDonald's láká Japonce na hranolky s čokoládou. Vynikající, chválí je lidé

Jídlo

  15:00
TOKIO - Restaurace rychlého občerstvení McDonald's začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin.

Hranolky s čokoládou. foto: MC Donald JaponskoReprofoto

„Jsou vynikající,“ pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. „Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly,“ dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

Agentura AFP tvrdí, že zákazníci jako je Jamaguči jsou pro americký řetězec, který v Japonsku bojuje s klesajícím prodejem, možná tou poslední nadějí.

„Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku,“ říká šéfka japonské součásti McDonald’s Sarah Casanovaová. „Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítích po celém světě,“ dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit.

Podíl společnosti McDonald’s na trhu v Japonsku v roce 2014 klesl na 10,4 procenta, zatímco o pět let dříve činil téměř 14 procent, uvedla výzkumná společnost Euromonitor.

Prošlé maso z Číny

Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu 34,7 miliardy jenů (7,4 miliardy korun), přičemž do červených čísel se dostala už druhý rok po sobě. Šlo také o největší ztrátu od otevření první restaurace v luxusní tokijské čtvrti Ginza v roce 1971.

„Rok 2015 byl nepochybně tím nejproblematičtějším rokem v naší pětačtyřicetileté historii,“ říká Casanovaová. V posledních letech podnik uzavřel stovky ze zhruba tří tisícovek restaurací v Japonsku.

Tržby v japonských restauracích McDonald’s šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald’s přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu.

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. „Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů,“ říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.

Autor:

LETNÍ SOUTĚŽ: Už jste navštívili Archeopark Chotěbuz?
LETNÍ SOUTĚŽ: Už jste navštívili Archeopark Chotěbuz?

Vkládejte svoje tipy na výlety s dětmi a vyhrávejte hodnotné ceny po celé léto. Kam vyrazit tento týden? Navštivte třeba Archeopark Chotěbuz.