Středa 31. května 2023, svátek má Kamila
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Jídlo

V Americe je burger modla, pro Čechy jen karbanátek v housce. To bych chtěl změnit, říká majitel burgrárny

Zdeněk Střížek | foto: Sugar Daddy by Bejzment

Premium Rozhovor
V Americe strávil devět let, poté se vrátil do Česka a přemýšlel, co by dělal. Tak vnikla jeho první burgrárna v americkém stylu, která by letos oslavila deset let. V pandemii ji ale přejmenoval a dokonce přestěhoval na pražský Smíchov. Jak se koronavirus podepsal na jeho restauraci a jak to vidí s českou gastronomií do budoucna? „Trh se pročistí, bude hodně nezaměstnaných, ale ne tolik aby si lidé vážili práce. Pokud české gastro přežilo smažák, tak přežije vše,“ říká v rozhovoru Zdeněk Střížek.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet 10 dní zdarma

Lidovky.cz: Co Vás přivedlo k otevření americké burgrárny v Česku?
Nedostatek kvalitních gurmet burgerů. Pro našince byl před 10lety Mekáč nebo Rema plátek se zelím z Václaváku hvězdou burgerového světa. Což bohužel platí i do dnes, teda už bez toho Václaváku. Je zajímavé, že si člověk, který si stále stěžuje na to, jak je vše drahé, dojde na prefabrikované menu za 170 Kč, odnese si to sám na tácu jak ve školní jídelně a nemá problém s cenou. Když má stejné peníze nechat za kvalitní burger v restauraci, kde má obsluhu tak je to pro něj drahé. Bohužel logika občas ztrácí smysl a vyhrává ubohý marketing, který útočí na lidské slabiny.

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Dočtěte článek až do konce

Jako člen navíc:

  • Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
  • Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více
Máte už aktivní předplatné? Přihlásit se