11. dubna 2017 6:56 Lidovky.cz > Relax > Domácí mazlíčci

Češi loni utratili za krmiva pro psy a kočky téměř 5 miliard

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Vyhrajte granule pro svou kočku | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vyhrajte granule pro svou kočku | foto: Shutterstock

PRAHA Majitelé psů a koček loni utratili za krmivo pro své mazlíčky 4,8 miliardy korun, meziročně o pět procent víc. Nejvíce roste prodej tzv. mokrého krmiva (například konzervy), klesá naopak odbyt suchých krmiv pro psy. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti Nielsen. Z chovatelských potřeb nyní nejvíc roste poptávka po antiparazitikách. Letošním trendem jsou vozíky za kolo pro psy.

„Nejdůležitějším segmentem v kategorii krmiva pro mazlíčky je mokré krmivo pro kočky, které v roce 2016 tvořilo 36,8 procenta hodnoty celkových prodejů,“ uvedla mluvčí společnosti Nielsen Mária Hukelová. Nejvýrazněji klesající kategorií je suché krmivo pro psy, jehož podíl poklesl od roku 2014 o 4,8 procentního bodu. Rychleji rostou prodeje kočičího krmiva.

„Pamlsky pro domácí mazlíčky jsou velmi oblíbené doplňky stravy a jednoznačně jejich oblíbenost stoupá. Největší nárůst zaznamenáváme v kategorii stoprocentních masových pamlsků,“ dodala marketingová ředitelka Pet Center Kateřina Holnová.

S jarem roste zájem o antiparazitika, jako jsou různé obojky proti klíšťatům, tablety atd. „Právě ta patří právě teď ke zboží, které se začíná vyhledávat. Oproti předchozím týdnům o čtvrtinu více. Hitem mezi pejskaři jsou letos vozíky za kolo pro psy. Oblíbené jsou také různé cestovní sady pro psy a také elektrické obojky,“ uvedla obsahová manažerka srovnávače cen Heureka.cz Alexandra Čermáková.

Nejvíce krmiv pro mazlíčky Češi nakoupí v hypermarketech - 45 procent. Roste ale prodej krmiv a chovatelské potřeby on-line. Internetové prodeje podle ředitele sítě Pet Center Dalimila Čecha rostly loni šestý rok za sebou o desítky procent, přesto tvoří klasický prodej 80 procent tržeb firmy.

ČTK
  • 0Diskuse




Nákup až domů: Vyhrajte poukaz na Tesco Online nákupy
Nákup až domů: Vyhrajte poukaz na Tesco Online nákupy

Soutěžíme o poukázky na nákup Tesco Online nákupy v hodnotě 1500 Kč, 1000 Kč a 500 Kč. Objednaný nákup vám kurýr přiveze až ke dveřím, což si pochvaluje i naše redakce eMimino.cz - otestovali jsme dovoz do práce a uspořádali místo oběda společný piknik.

Najdete na Lidovky.cz