Pondělí 16. května 2022, svátek má Přemysl
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Za krmivo pro mazlíčky zaplatili loni Češi 5 miliard korun

Magazín

  5:02
Za krmivo pro psy a kočky Češi v loňském roce v běžných maloobchodních prodejnách loni utratili 5,06 miliardy korun, což bylo meziročně o 2,8 procenta více. Uvádí to audit společnosti Nielsen, která do svého průzkumu nezapočítala jak velkoobchodní firmu Makro, tak specializované prodejny.

Granule (ilustrační foto) foto: Shutterstock

V Praze proběhl veletrh chovatelských potřeb pro domácí zvířata For Pets, který skončí v neděli. Podle porovnávače cen Heuréka se navíc třetina krmiv v Česku prodá přes internet a zájem o nákup tímto způsobem roste. Lidé přes internet nejvíce nakupují žrádlo pro psy.

Národ pejskařů v ohrožení. Češi přišli na chuť kočkám

Podle Nielsenu loni vzrostly tržby meziročně o téměř 140 milionů korun, rostly však i v předchozích letech. Například ještě v roce 2014 lidé v maloobchodu utratili za krmiva pro psy a kočky 4,41 miliardy korun. I když je více než 62 procent objemu krmiv v maloobchodu pro psy a 38 procent pro kočky, tržby jsou však totožné.

Největší segmenty v krmivu pro psy jsou vlhká krmiva jako konzervy nebo vaničky se stravou a suchá krmiva, kam patří granule nebo suchary. „Majitelé psů však svým miláčkům dopřejí kromě kvalitní potravy také určité formy odměn. Dokazuje to i fakt, že psí pochoutky se 14procentním podílem jsou nejrychleji rostoucím segmentem,“ dodala za Nielsen Mária Hukelová. Pochoutky pro psy rostly loni meziročně o 12 procent.

U koček pak pochoutky meziročně rostly v tržbách o sedm procent, stále však tvoří tři procenta z celkových tržeb. Vlhká krmiva tvoří 36 procent tržeb, dále pak desetinu tvoří suchá krmiva.

Vyhrajte granule

Rostou prodeje krmiv také na internetu, na celkových internetových obchodech v ČR se trh podílí čtyřmi procenty. „S dvoutřetinovým podílem jednoznačně vedou nákupy pro psy (64 procent), následované kategorií pro kočky (15 procent) a akvaristikou (deset procent),“ dodal šéf analytiků z Heuréky Michal Buzek. Mezi krmivy pro psy jsou podle něho nejpopulárnější značky Brit, Royal Canin a Calibr. U kočičí stravy pak vévodí také Brit, následuje Whiskas a Royal Canin.

„Prodeje pejskařského sortimentu vrcholí především na jaře, kdy se nejvíce prodávají antiparazitika, a samozřejmě před Vánoci. Češi svým čtyřnohým členům rodiny kupují dárky pod stromeček často a rádi. Nakupují se vitamíny, pelíšky a oblečky pro psy. A nákup vánočních dárků se netýká jen psů,“ doplnil Buzek, podle kterého akvaristé často pod stromečkem najdou nová akvária.

Autor:

Všechno vymyslela Škrlová. Je to hlava manipulace, říká režisér Síbrt

Premium Před patnácti lety Česko šokovala kuřimská kauza. Týrání malých chlapců nejbližšími příbuznými i podivná role „Aničky“....

Češi řeší, čím topit. Proč bychom se neměli zbavovat plynového kotle?

Premium Plynu pro domácnosti by mělo být dosti při přerušení dodávek z Ruska. Nedostatkový plyn sice zdražuje, ale rychlý...

I vysokoškolák může být blbý, říká obávaný lovec z Novy Doktor Vševěd

Premium Na úspěchu televizní soutěže Na lovu má Jiří Martínek velký podíl. Diváci žasnou nad jeho znalostmi. On žasne taky –...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!