Lajky na Instagramu ale, zdá se, nejsou všechno a nyní chce prý značka dát důraz na svou britskost, která ji v módním průmyslu odlišovala od ostatních.
Ale jak na to? Burberry už našlo osvědčenou recepturu a do svého vedení dosadilo jednoho z největších britských talentů současnosti, designéra Daniela Leea.
Šestatřicetiletý tvůrce se narodil do rodiny mechanika a úřednice v severní Anglii a svůj talent rozvíjel u značek jako Donna Karan, Celine, Balenciaga či Maison Margiela. V roce 2018 se ovšem stal kreativním ředitelem italského domu Bottega Veneta, do něhož jako poměrně neznámý návrhář vnesl svěžest a mládí.
Lee totiž dokázal něco, co se jeho předchůdcům nepodařilo. Ze zaprášené značky vytvořil populární dům, jehož produkty chtějí nosit moderní ženy, a kritici na něj pějí ódy.
Prodeje značky Bottega Veneta začaly stoupat díky Danielovým ikonickým návrhům kožených kabelek či sandálům na podpatku s proplétaným páskem. Navíc je tvůrcem pojmu Bottega green, tedy zářivě zeleného odstínu, který se stal nejpopulárnější barvou loňského roku a také podpisem značky.
Jen považte, jak dlouho musel takový Hermès vtloukat zákazníkům do hlavy, že jeho barvou je oranžová nebo že zásnubní prsteny od Tiffanyho se prodávají jen v modrých krabičkách? Návrháři Danielovi Leeovi k tomu stačilo pár sezon.
Jenomže loni přišel šok! Výjimečný talent, který dokonale rozumí dnešnímu spotřebiteli luxusní módy, opustil dům Bottega Veneta. Jeho rozchod se značkou, který nebyl nijak vysvětlen, vyvolával otázky, proč se značka svého oceňovaného designéra bez rozmyslu zbavuje.
Na druhé straně se vypráví o návrhářových neobvyklých pracovních postupech a silné fluktuaci zaměstnanců, která u Bottega Veneta za jeho vlády panovala.
Jak se bude Britovi dařit v domovském prostředí, uvidíme v únoru na londýnském týdnu módy, kde Lee představí první plody své práce. Již teď je ale zřejmé, že Burberry doufá v nové krásné kabelky a žádané módní hity, které se budou hlavně dobře prodávat.
Vyhozený Ital Riccardo Tisci, který do Burberry přišel z neméně vyhlášeného domu Givenchy, nyní nezaslouženě vypadá jako budižkničemu, který netuší, co si britský zákazník žádá.
Vzpomeňme ale na dobu před pěti lety, když si Burberry italského návrháře namlouvalo a nešetřilo na jeho adresu stejnými superlativy, jakými nyní zahrnují svého Brita. „Mladý, nadějný a talentovaný tvůrce, který ví, jak se dělá móda v 21. století,“ říkali. Inu, uvidíme, co Lee dokáže ze své britskosti vykřesat.