130 let
Drobná dáma s velkými brýlemi odchází. Louise Trotterová vytáhla značku Lacoste...

Drobná dáma s velkými brýlemi odchází. Louise Trotterová vytáhla značku Lacoste z antuky na módní piedestal. Návrhářka ale minulý týden oznámila odchod z firmy. | foto: GETTY IMAGES

Doporučujeme

Původní velikost krokodýla. Z vedení Lacoste odchází revolucionářka, která vrátila značce slávu

Slavnému zelenému krokodýlovi poklesl úsměv. Kreativní ředitelka Louise Trotterová totiž po čtyřech letech u kormidla dala minulý týden sbohem značce Lacoste. Tu vedla jako první žena v historii tohoto slavného domu a od roku 2018 jej nevídaně pozvedla. Polo trička s drobným krokodýlkem na levém prsu byla od svého vzniku synonymem tenisových kurtů.

Později se krokodýlí revír rozšířil o byznysové zasedačky, kam značkový svršek za dva tisíce korun nosili manažeři během neformálních pátků. Designérka Louise ale udělala z krokodýla osobitou módní značku, která náhle začala zajímat i ženy.

Na práci i osobnosti Trotterové byla vždy sympatická její skromnost, smysl pro praktičnost, ale také odvaha vystoupit z řady. Původem Britka sbírala profesní zkušenosti u značek jako Gap, Tommy Hilfiger či Calvin Klein. Jako první dáma firmy Lacoste ale stále jezdila metrem, sama byla věrná širokým kalhotám i světlé mikině, a do nabídky značky výsostně zaměřené na konzervativní muže neváhala zařadit i takové kousky jako skládané sukně, elegantní dlouhé kabáty, kožená psaníčka či oblekové komplety ze sak a kraťasů.

Lacoste je tak dnes stejně zajímavým módním hráčem jako v době svého vzniku.

Na první pohled se Louise zdála být revolucionářkou. Sama ovšem pokaždé upozorňovala na odkaz zakladatele domu Lacoste, který firmu založil ve 30. letech – v době, kdy elegance a obleky patřily k tenisovému sportu stejně jako raketa a bílé fusky. Louise nechyběl vtip! Krokodýla, který se za devadesát let existence smrskl na téměř nerozpoznatelnou titěrnou výšivku, zvětšila do původní velikosti, jak ji kdysi nosil zakladatel René. Díky Louise tak krokodýlek opět povyrostl a oděvy Lacoste zdobily i jeho krokodýlí zuby či tlapky.

Lacoste je tak dnes stejně zajímavým módním hráčem jako v době svého vzniku. Nadanému tenistovi Renému Lacostovi prý tehdy kouč slíbil, že když další zápas vyhraje, koupí mu kufr z krokodýlí kůže, který sportovec obdivoval ve výloze. Lacoste tehdy prohrál, ale svou náturou si od sportovních komentátorů vysloužil přezdívku Krokodýl. Novému přízvisku se René nebránil, naopak si nechal zeleného predátora vyšít na náprsní kapsu svého saka.

René Lacoste

Když v roce 1933 založil s Andrém Gillierem, majitelem velké francouzské pletárny, firmu Lacoste, bylo vcelku jasné, jaké nezkrotné zvířátko se stane logem jejich oděvní značky.

Z původního výrobce tenisových polo triček se za desítky let stala značka prodávající kromě oděvů i boty, brýle nebo parfémy, ale i sponzor předních tenistů, včetně světové jedničky Novaka Djokoviče. Dnes tedy značka čeká na další kapitolu, kterou ovšem Louise Trotterová velmi slibně rozepsala.

Kam se nyní tato designérka, manželka japonského fotografa Yusukeho Tanaky a matka tří dětí hodlá posunout, zatím nevíme. V módním průmyslu je ale nyní několik volných křesel, jejichž obsazení patří k bedlivě sledovaným událostem tohoto roku. Místo stálého kreativního ředitele je zatím prázdné u francouzské značky Louis Vuitton i u italské konkurence Gucci. Mohla by je zaujmout dáma od Lacoste?

Autor: Karolína Minaříková Krupková