Léty zkušeností se pyšnící -cátníci i -sátníci se rádi pobaví jízlivými poznámkami na téma „teen-twitter“. Ten pak s klidem kontruje, „ok, boomer“ (což by se dalo chápat třeba jako „jasně, dědo“), a s lehce ironickým pousmáním přejede naše fotky na Instagramu, aby se odešel bavit na TikTok.
A právě na tuto síť s krátkými i delšími videi, kterou generace dejme tomu 35+ příliš nechápe, se teď plíživě přesouvá módní průmysl.
Symboly se nosí. Obamová a její nenápadný šperk vyvolal pozdvižení |
Jde mazaně za svými budoucími zákazníky. Těmi, které bude bavit plnit si skříně novými a novými kousky. Ti starší milovníci módy totiž často přecházejí na jednodušší šatník – kvalitní bezesporu, ale méně komplikovaný, a tudíž také trvanlivější, bez potřeby neustálé obnovy. Kromě toho nekonečné (a správné) omílání toho, jak je módu třeba zpomalit, recyklovat outfity a tak dále, také zrovna nenahrává budoucímu růstu tržeb.
Mladí samozřejmě ekologii také vnímají, ale když jim slíbíte, že právě vaše značka se skutečně o životní prostředí zajímá, a dodáte pár důkazů o zrecyklovaných látkách, zodpovědném přístupu k jejich barvení a tak dále, máte vyhráno.
Právě letos poprvé začal ne módní týden, ale rovnou módní měsíc na TikToku. Potrvá až do 8. října. Každý týden odstreamuje dvě velké módní show. A nepůjde o žádné „čučkaře“. Předvede se Louis Vuitton nebo Saint Laurent.
TikTok ve Spojených státech americkýchAmericky prezident vydal k činnosti TikToku dva exekutivní příkazy. V prvním z nich ze 6. srpna zakázal jakoukoli transakci s TikTokem v USA. Nařízení se týkalo i platformy WeChat, kterou vlastní čínský internetový gigant Tencent. Ve druhém příkazu ze 14. srpna Trump nařídil společnosti ByteDance, aby americké aktivity TikToku do 90 dní prodala. Více se dočtete ZDE. |
Doteď jim přitom přišel TikTok oproti vypulírovanému Instagramu trochu moc neučesaný. Jenže covid udělal z onlinu posvátnou ikonu, která má pozlátkový svět módy, sešněrovaný a dušený protiepidemickými opatřeními, spasit. „TikTok je místem, kde se autentičnost setkává s kreativitou. Kde o sobě lidé sdílejí to, jací skutečně jsou a jaký mají osobní styl,“ citoval Lauren Jenkinsovou z komunikačního oddělení TikToku The Guardian. Neboli „tady nejsou ty vaše přepjaté filtry a předokonalé, desetkrát přefocované pózy, boomers“.
A Jesicca Schifferová z byznysové sekce módní bible Vogue předpovídá „tiktokářům“ zářnou budoucnost. „Influenceři z této sítě budou zanedlouho stejně vlivní jako ti z Instagramu, ne-li vlivnější. Značka, která na ně vsadí, a dostane se tak pod kůži generaci Z, nemůže udělat chytřejší krok,“ míní expertka.
Královna udržitelnosti. Princezna Anna vynesla po čtvrtstoletí šaty, které měla na svatbě prince Charlese |
To už vyzkoušeli třeba v módních domech Céline nebo Marc Jacobs. První z nich v letní kampani vsadil na skate módu a kluky z TikToku – Noena Eubankse, Chase Hudsona či Anthonyho Reevese. Druhý zas pro svou kabelkovou kampaň angažoval umělkyni Laetitii Ky, která sochá ze svých vlasů. Ta má na TikToku přes milion sledujících.
Že jste o těchto lidech – stejně jako autor těchto řádků – nikdy neslyšeli? Pak jsme na tom stejně: O. K., boomers.