Podle Petra Černikovského z ministerstva se ale nedohodli například na hodnocení výsledků žáků, jasno není ani ohledně změn v řízení škol.
Nový přístup ke vzdělávání je podle prvního náměstka ministra školství Jiřího Nantla potřeba i kvůli rychlému nástupu moderních technologií, které mění komunikaci i způsob uvažování dětí. Vzdělávání by se proto mělo víc zaměřit na osobnostní rozvoj. Lidé by také měli v budoucnu ovládat aspoň jeden světový jazyk a škola by je zároveň měla vést k aktivnímu občanství a podnikavosti.
Jak výsledky žáků hodnotit
"Škola by měla učit ty informace nějak zpracovat a kriticky hodnotit," dodal Černikovský. Prosté informace, jako například kdy byla bitva na Bílé hoře, se totiž děti nemusejí učit ve škole, během chvíle si je najdou internetu.
Nová strategie
|
"Řadu témat budeme schopni nanejvýš pojmenovat, jejich řešení v současné době neznáme," připustil ale Černikovský. Ve strategii, která má vymezit hlavní směr vzdělávání na příští léta, se prý neshodli třeba na tom, jak nakládat s výsledky hodnocení žáků. Spousta lidí má totiž po zkušenostech se státní maturitou nebo testy 5. a 9. tříd obavy, že by mohly být statistiky zneužity.
Úředníci prý také s kantory a veřejností nenašli shodu na tom, jak zlepšit řízení škol. Školy od mateřských po střední totiž spadají pod obce, respektive kraje, a ministerstvo má tak omezené možnosti, jak tento systém ovlivňovat.