I v osmdesáti se obejdu bez elektrokola (jsem ročník 1938). Jezdím denně několik kilometrů na kole bez elektromotoru, ale s nízkým vstupem, speciál pro seniory. Kyčelní klouby i páteř už nejsou tak ohebné, jako za mlada.
Přiznám se ale, že si s vnuky občas zařádíme na mém 44 roků starém mopedu Zündap ZA25. Jenom mezi dvacetitunami na okreskách, se dřevem na přívěsu, se necítím dost bezpečný.
Pokud srovnám styl mých vnočat se svými dávno prošlými lety, je to obrovský rozdíl. Oni mají půl života na svých mobilech. Já jsem v jejich věku přečetl snad vše, co jsem si mohl vypůjčit v městské knihovně nebo od známých. Čtu daleko rychleji, než bych totéž dokázal vybrebentit, vidím najednou celý kus věty. To mým vnukům chybí. Ale snad se to časem napraví, sociální sítě jsou přece intelektuálně velmi chudé.
Ve stáří je velká výhoda dobrá znalost několika cizích jazyků, vhodné slovíčko se vždy najde.
Krásný článek o člověku který je hrozně moc důležitý a prospěšný pro společnost. Teď právě ležím v motole přímo na neurochirurgii zítra mne čeká operace a je fajn číst tento krásný článek a vědět že je člověk v dobrých rukou.
Lehký rozhovor, u něhož se i leccos dozvím. Ideální na nedělní ráno. Děkuji. A ps.: reakce pana doktora Beneše na elektrokolo ve středním věku se mnou souzní. Na druhou stranu musím uznat, že díky jeho existenci spousta čtyřicátníků vůbec na nějaké kolo sedla a do té přirody vyjela.
Při vší úctě, není už v novinách nějak přeBenešováno ? Opravdu zde není jediný další neurochirurg na úrovni ?
Co je uroven je velmi diskutabilni pojem. Treba i urazlivy vuci radovym lekarum, kteri jsou dobri a velmi potrebni. Take musite zohlednit zda dalsi lekari stoji o tom byt v novinach. Podavat rozhovory. A kdyz by byl ze stejneho tymu doktora Benese o cem by byl rozhovor? Nadrizeny stanovuje mantinely . Kdyz pujdete delat reportaz o peceni chleba v pekarne take pujdete za majitelem nebo jeho hlavnim manazerem. Ostatni pracovnici se za firmu, kliniku nebo statni organizaci muzou vyjadrit az se schvalenim managementu. Tak to proste je.
Jste borec. Přeji mnoho úspěchů do další práce.
Promyšlenou sítí pro kola ve velkých městech, tak jako je to v mnoha městech na Západě, by se hodně udělalo pro zdraví populace, vzduch ve městech, odstranění stresu, "pohodu". V Česku se ovšem stala kola nějakým ideologickým předmětem. Negativní přístup.