19. ledna 2017 7:44 Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Češi průměrně za kosmetiku a parfémy utratí 600 korun měsíčně

Nakupování v drogerii - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nakupování v drogerii - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

Češi průměrně za kosmetiku a parfémy utratí 600 korun měsíčně. Většinou nakupují v kamenných drogeriích. Kosmetické výrobky a vůně pravidelně nakupuje 69 procent lidí - devět z deseti žen a téměř polovina mužů. Vyplývá to ze studie společnosti GfK Czech.

Při výběru výrobků je klíčová příjemná vůně výrobku, a to i u kategorií, kde vůně nesouvisí bezprostředně s funkcí produktu - například u vlasové kosmetiky, krémů, mýdel, sprchových gelů, pěn na holení, a dokonce i u dětské kosmetiky. Kromě vůně je pro zákazníky tradičně důležitá příznivá cena a odpovídající kvalita a účinnost.

Dvě třetiny zákazníků nakupují kosmetiku a vůně alespoň někdy na internetu, ale zatím jde spíše o příležitostné nákupy - více než polovinu celkových výdajů za kosmetiku zde utratí jen každý osmý spotřebitel. Nejoblíbenějším e-shopem je Notino (dříve Parfums.cz). Jako jedno ze svých hlavních nákupních míst pro kosmetiku a parfémy jej uvádí desetina respondentů.

kosmetika - ilustrační foto.

Tři pětiny českých zákazníků si nákupy kosmetiky užívají a baví je, drží se ale osvědčených značek. Napříč kategoriemi si nejčastěji vybírají výrobky značek Nivea, Avon, Adidas, Balea, L’Oréal, Dove, Garnier, Fa, Oriflame, Palette, Dermacol, Cien a dalších.

Pro kosmetiku čeští spotřebitelé nejčastěji míří do řetězců dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Velmi silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame a širokosortimentní prodejny jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus. Do hypermarketů nebo supermarketů míří častěji muži.

ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!