Vyvrcholením této spolupráce bude v roce 2010 vzdušný závod kolem světa (World Sky Race), dlouhý přibližně 48 000 kilometrů. Balony a vzducholodě při něm budou zastavovat u významných památek zapsaných v seznamu světového dědictví UNESCO. Startovat by se mělo v Greenwichi u Londýna a přes Berlín a římské Koloseum směřovat dál kolem egyptských pyramid a indického mauzolea Tádž Mahál.
V prozatím stále jen navrhované cestě chybí Česko. Mezi místy, která je stejně úžasné vidět ze země i ze vzduchu, však nemohou chybět hora Fudži v Japonsku, havajská sopka Kilauea, sanfranciský most Golden Gate (Zlatá brána), vesmírné středisko v Houstonu nebo socha Svobody v New Yorku. Cílem akce je podpořit výzkum a rozvoj vzdušné dopravy, přičemž závod má dokázat ohromný potenciál létajících objektů „lehčích než vzduch“.
Ve srovnání s proudovými letadly mají balony a vzducholodě o 89 procent nižší spotřebu pohonných hmot, což by znamenalo velké snížení emisí do vzduchu. V porovnání se silniční dopravou jsou emise nižší o 75 procent.
Ekologicky i finančně úsporných vzdušných prostředků se dá využít též k obsluze izolovaných destinací, a to bez nutnosti budování velkých dopravních infrastruktur. Závod má navíc ukázat nenáročnost balonů a vzducholodí co do potřeby jejich ukotvení a odbavování pasažérů či převáženého nákladu. Všeobecně nepotřebují plochu o mnoho větší než fotbalové hřiště, což má být další argument ve srovnání s místem, které zabírá průměrné letiště.
Na co ovšem UNESCO a World Air League nepoukazují, je pomalost propagovaných dopravních prostředků. Zatím se jich stále úspěšněji využívá k výletní turistice na velmi krátké vzdálenosti, v rychlosti přesunu a spolehlivosti však v dosavadní stoleté historii stále pokulhávají.
V prozatím stále jen navrhované cestě chybí Česko. Mezi místy, která je stejně úžasné vidět ze země i ze vzduchu, však nemohou chybět hora Fudži v Japonsku, havajská sopka Kilauea, sanfranciský most Golden Gate (Zlatá brána), vesmírné středisko v Houstonu nebo socha Svobody v New Yorku. Cílem akce je podpořit výzkum a rozvoj vzdušné dopravy, přičemž závod má dokázat ohromný potenciál létajících objektů „lehčích než vzduch“.
Ve srovnání s proudovými letadly mají balony a vzducholodě o 89 procent nižší spotřebu pohonných hmot, což by znamenalo velké snížení emisí do vzduchu. V porovnání se silniční dopravou jsou emise nižší o 75 procent.
Ekologicky i finančně úsporných vzdušných prostředků se dá využít též k obsluze izolovaných destinací, a to bez nutnosti budování velkých dopravních infrastruktur. Závod má navíc ukázat nenáročnost balonů a vzducholodí co do potřeby jejich ukotvení a odbavování pasažérů či převáženého nákladu. Všeobecně nepotřebují plochu o mnoho větší než fotbalové hřiště, což má být další argument ve srovnání s místem, které zabírá průměrné letiště.
Na co ovšem UNESCO a World Air League nepoukazují, je pomalost propagovaných dopravních prostředků. Zatím se jich stále úspěšněji využívá k výletní turistice na velmi krátké vzdálenosti, v rychlosti přesunu a spolehlivosti však v dosavadní stoleté historii stále pokulhávají.