Neděle 4. prosince 2022, svátek má Barbora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Běžné jablko má v sobě přes 100 milionů bakterií

Zdraví

VÍDEŇ - Typické jablko obsahuje více než 100 milionů bakterií. Na to přišli vědci z Technické univerzity ve Štýrském Hradci při svém výzkumu, jehož výsledky zveřejnili v časopise Frontiers in Microbiology. Nejvíc bakterií přitom podle nich překvapivě není na slupce, ale v dužině a semenech. Mikroorganismy jsou podle vědců důležité pro zdravou střevní mikroflóru.
Jablko

Jablko foto: Shutterstock

„Bakterie, houby a viry z naší stravy osidlují přechodně naše střevo,“ vysvětlila agentuře DPA bioložka Gabriele Bergová, která je spoluautorkou studie. „Vaření většinu z nich zabíjí, proto jsou syrové ovoce a zelenina obzvlášť důležitými zdroji mikroorganismů ve střevě,“ dodala Bergová.

Červené a zelené. Proč si můžeme koupit jen uniformní jablka a kam zmizely staré odrůdy?

Rakouští vědci v rámci svého výzkumu srovnávali také dvě různá jablka. Jablko, které bylo vypěstováno v režimu bio, a jablko z konvenčního zemědělství. V obou přitom objevili zhruba stejný počet bakterií. Čerstvě sklizená bio jablka nicméně podle Bergové obsahovala mnohem pestřejší spektrum bakterií. Podle ní tak lze říci, že bio jablka jsou lepší - přinejmenším pro zdraví lidského střeva.

Jablka - ilustrační foto.

Jak neztloustnout po křupkách? Vyhrajte degustační sadu červíků WormUP