Pokud politická strana nemá své medium
jiná mocenská skupina veřejnoprávní zabere hravě. Ona hra na korektnost objektivitu je starý trik, posuny v pojetí reality jen jemné, o to hlubší a trvalé. Co lze dosáhnout transparencí, viz část kampaně JJ knížete, najednou se i komerční media přidala. V našem civilizačním okruhu je pravdou neskrytost, antická aletheia, ne ideologická formulka, ne osobní omezenost nastrčené veřejnoprávní figurky. Kdo má cit pro vyjádření sebedeformace vnuceným textem, má i sbírku nejen přeřeků např. rozhlasu. Zda jsou úmyslné, polovědomé, není rozdodující, důležité je ono doplnění celku. Podobně umělá důležitost témat, nic proti relaxu a poslechovosti, obvykle chybí jen jedna věta. Přitom veřejnoprávní snad může konsultovat autority, které před svými studenty by se musely stadět. Tak se děje zřídka, stačí osvědčená celebrita, čím větší rychlokvaška, tím lépe, je to autentičtější. Lze tedy manipulovat i velké celky, např. strašidlo církevní. To že první sportovní klub utratí více, než celá církev, se podařilo ututlat geniálně. Zákaz volebních průzkumů? Směšné, jsou přece sázkové kurzy. Komerční sport? Lidu se to líbí, reklama hodiny denně.Potom delirijní Zeman jen poslední sklíčko do mozaiky.