Sobota 1. června 2024, svátek má Laura
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Seriály

Proč dodnes nemáme okružní metro? Viadukt, větvení tras a další divoké plány, které zavál čas

Ke krčské nemocnici měla podle plánů z 60. let vést odbočka trasy C z Pankráce. Nyní se nemocnice metra konečně dočká, stavět tu za pár let bude právě budovaná linka D | foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Premium
Pražské metro v době svých pátých kulatin tvoří trojice tras se značením A, B a C. Čtvrtá trasa D je nyní ve výstavbě. Nejen podoba „déčka“, ale celého metra se v průběhu let několikrát měnila. Které plány nakonec skončily jen na papíře?

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Obsah seriálu

Když se v roce 1968 rodila Studie cílového řešení MHD, vzniklo hned několik variant vedení tras. Ve všech se počítalo s cílovým stavem tří nebo čtyř linek, ovšem s větvením na koncích.

V případě stanice Pankrác se vedle hlavní větve směrem na Háje počítalo i s vytvořením odbočné trati ke krčské nemocnici. Tento plán se jevil natolik reálný, že v rámci výstavby metra v daném úseku byl tunel v místě plánovaného odbočení již uzpůsoben pro jednoduché zřízení uhýbající větve.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!