"Jágrova obliba vůbec neklesá. I když měl třeba slabší sezonu v NHL, na přízni jeho fanoušků se to prakticky neprojevilo," říká na adresu slavné "68" Jan Polák z agentury Ipsos Tambor. Ta se dlouhodobě zabývá sílou jednotlivých značek na trhu.
Přesto Jágr v posledním srovnávání, které se uskutečnilo letos v lednu, nebyl mezi celebritami na prvním místě. A dokonce nebyl první ani mezi sportovci. Těsně, ale přesto jej porazila dvojnásobná olympijská vítězka z Vancouveru Martina Sáblíková, která letos opět dokázala vyhrát celkové pořadí Světového poháru, mistrovství Evropy ve víceboji i zlato na pětikilometrové trati na světovém šampionátu v Inzellu.
Koho Češi milujíČí jméno je nejsilnější značkou na českém trhu? Žebříček: |
Co to znamená reálně? Právě tyto celebrity mají nejvíce fanoušků, kteří je milují a věří jim. A proto jsou také nejvyhledávanějšími lidmi pro reklamu. "Jágr ale patří do skupiny, kterou si může tady v Česku jen těžko někdo dovolit," míní Polák. A to nejen proto, že slavný hokejista účinkuje v reklamě jen zcela výjimečně. Jeho cena je navíc jen těžko odhadnutelná.
Dá se snad srovnat s Martinou Sáblíkovou po olympijských hrách ve Vancouveru. Tehdy marketingový ředitel Sport Investu David Trávníček odhadl exkluzivní smlouvu se šampionkou na 25 milionů za rok. Ani tyto cifry ale nejsou pro Jágra nijak závratné. Jen za působení v NHL si hvězdný útočník vydělal 98 milionů dolarů hrubého.