130 let

VIDEO: 417 km/h. Český miliardář prohnal své Bugatti po německé dálnici, od tamního ministerstva schytal kritiku

Svět
  •   18:51
Český miliardář Radim Passer otestoval na německé dálnici své Bugatti Chiron. S luxusním sportovním autem dosáhl rychlosti 417 kilometrů za hodinu. Video s rychlou jízdou nahrál na YouTube. Německé ministerstvo dopravy rychlou jízdu kritizuje.

O události informoval o tom německý server Focus.

Passer se rozhodl využít výhod německých dálnic, kterým se mu v Česku nedostává. Pro zkoušku svého auta Bugatti Chiron si zvolil úsek dálnice A2 mezi Berlínem a Hannoverem bez omezené rychlosti, na němž dosáhl 417 kilometrů za hodinu. Německé ministerstvo dopravy podle agentury AP kritizovalo extrémně rychlou jízdu. 

Passer podle svého vyjádření vůz testoval na zhruba desetikilometrovém rovném úseku dálnice. Uvedl, že bezpečnost, za kterou děkuje bohu, pro něj byla prioritou.

Video z takzvané zkušební jízdy nahrál na YouTube. Na videu ukazuje údaje z tachometru a GPS. Lze na něm vidět i ostatní auta, která miliardář ve svém sportovním voze míjí neuvěřitelnou rychlostí. 

Osmapadesátiletý podnikatel už v minulosti testoval své Bugatti Veyron. V roce 2015 se mu podařilo dosáhnout rychlosti 402,5 km/h což byla tehdy nejrychlejší naměřená rychlost na veřejně přístupné dálnici.

„V momentě, kdy jsem viděl Chiron, chtěl jsem to také otestovat. Bezpečně a legálně,“ říká v jiném videu Passer, který je podle magazínu Forbes 33. nejbohatším Čechem.

Před testem Passer nechal auto poslat na inspekci do Francie, kde mu v servisu Bugatti potvrdili, že s vozem je bezpečné překonat rychlost 400 kilometrů za hodinu.

Německé ministerstvo dopravy jízdu kritizuje

Německé ministerstvo ve středu v prohlášení dalo jasně najevo, že se staví proti „jakémukoliv chování v silniční dopravě, které ohrožuje, nebo by mohlo vést k ohrožení účastníků provozu“. Zdůraznilo také, že německý zákon vyžaduje, aby řidiči jeli jen tak rychle, aby měli vůz neustále pod kontrolou.

V neposlední řadě upozornil resort na pravidlo, které počítá s tím, že všichni účastníci silničního provozu se musí chovat tak, aby neublížili či neohrozili někoho jiného, nebo nebránili či nekomplikovali dopravu více než je za daných podmínek nutné.

O tom, jestli zavést všeobecný dálniční limit 130 kilometrů v hodině, se ale v Německu v posledních letech opakovaně diskutuje. Výzkumy totiž ukazují, že na úsecích bez limitu dochází k výrazně vyššímu množství závažných nehod.

Autoři: ind, ČTK
  • Vybrali jsme pro Vás