Nevhodné oblečení v letadle. Posádka chtěla nechat vyvést mladou dívku v croptopu![]() |
„Oblékla jsem se podle počasí, stejně jako každý jiný,“ reagovala na situaci Amanda Hanssonová v emotivním příspěvku na facebookové stránce dopravce Skånetrafikenm, kterému zelený autobus patří. Mladá dívka usoudila, že šortky a krátké tílko - takzvaný croptop - jsou do 27 stupňového tepla vhodným oděvem, píše server Independent.
Řidič byl však opačného názoru a dívku hned při nástupu zastavil. „Ukazujete příliš,“ řekl dívce a vyzval ji, ať autobusovou linku v třetím největším švédském městě Malmö opustí. Podle něj její odvážný oděv porušoval pravidla dopravní společnosti.
Češi stále tápou v tom, jak se vhodně obléknout do společnosti![]() |
„I když jsem chtěla zůstat na protest ve voze, nakonec jsem vystoupila. Byla jsem naštvaná, chtělo se mi křičet a plakat,“ pokračovala na sociální síti Hanssonová. Mladá Švédka označila řidičovo chování za sexistické. „Nikdy jsem se necítila natolik poníženě. Dohání mě k šílenství, že jsem největší ponížení ve svém životě prožila na veřejnosti v autobusu,“ dodala.
Místní dopravce Skånetrafikenm se za incident omluvil a zdůraznil, že dívka neporušila žádná pravidla. „Samozřejmě všichni cestující v krátkých šortkách a topech jsou na palubě našich autobusů a vlaků vítáni. Budeme vyšetřovat, co se stalo,“ napsal v twitterovém příspěvku generální ředitel společnosti Linus Eriksson.
Bekymrad över detta. Något blivit fel. Vi kommer utreda vad som hänt. Självklart är man välkommen ombord på våra bussar och tåg i linne och shorts. @skanetrafiken @Expressen @sydsvenskan https://t.co/ryUJ5GyvjQ
— Linus Eriksson (@trafikdirektor) 27. července 2019
Bránila Afghánce před deportací, nyní stojí Švédka před soudem za porušení leteckého zákona![]() |
„Nemáme žádná pravidla týkající se oblečení našich cestujících. Se všemi zákazníky by se mělo zacházet s úctou,“ navázala v prohlášení na své facebookové stránce autobusová společnost Nobina, pod níž dopravce Skånetrafikenm spadá. „Zaměstnanec jednal nevhodně a porušil naše hodnoty a směrnice. Řidiče jsme vyřadili z provozu a celý incident pečlivě prošetřujeme. Zároveň bychom se chtěli omluvit Amandě, se kterou náš zaměstnanec špatně zacházel,“ uzavřela firma.
Švédský dopravce v tiskové zprávě uvedl, že šofér svého chování lituje. „Jedná se o zkušeného řidiče, který je naším zaměstnancem téměř dvacet let bez jakýchkoli stížností,“ píše ve zprávě Skånetrafikenm. Podle dopravce se má řidič zúčastnit i dalšího školení v oblasti služeb zákazníkům a servisu.