Takže podle MŠMT je čtyřicetiletý pedagog s patnácti lety zkušeností horší než 25letý absolvent fakulty. Co na tom, že taková protežovaná „specialistka“ ublíženě vyčítá rodičům na třídních schůzkách, že jejich 15letí synové (matematická třída, převážně chlapecká) se zajímají primárně o jiné aktivity (sport, hudba, děvčata) a „neradi se učí“, a svou vysokou pedagogicko-psychologickou erudici dokazuje tím, že prosí, aby rodiče řekli potomkům, aby byli ve škole hodní. Pedagogické vzdělání zde zjevně fatálně selhalo a je otázkou pro ministra, co tedy diplom vlastně zaručuje.
ČTĚTE TAKÉ: |
Papír s razítkem je v naší zemi pánem pokroku. Co na tom, jestli učitel je schopný a třeba ředitel školy o něj stokrát stojí. Co na tom, že vzhledem k náročnosti učitelského povolání jsou mzdy i prestiž nízké, a proto obava, že by se schopný člověk držel svého místa za katedrou „kvůli prachům“, je vcelku lichá.
Ovšem – co chcete od ministra, který absolvoval Vojenskou politickou akademii Klementa Gottwalda? Takový expert by musel vyhodit i Jana Ámose Komenského, o němž je přeci všeobecně známo, že univerzitní studium nedokončil, a dokonce neměl ani pedagogické minimum.