130 let

Diskuze

Koalice potírá opozici, soptil Sobotka. Církevní restituce jdou dál

Sněmovna přes protesty opozice podpořila v prvním čtení vládní návrh na majetkové vyrovnání státu s církvemi. Církve by podle něj měly dostat zhruba polovinu svého někdejšího majetku v hodnotě okolo 75 miliard, který je ve vlastnictví státu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P. Broda

12. 2. 2012 12:03
Koho co jest

By by měl určovat soud a ne politici ! Jestli bylo neco ukradeno má být vráceno ale to co se děje spíše připomíná další zlodějnu .

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

8. 2. 2012 17:41
Oddělit církve od vlivu státu

a vrátit je tam kam patří ( např.do náruče Vatikánu)  je dobrý počin. Musí se jim vrátit nezávislost. A marná sláva, musí to začít vracením majetku, jiné cesty není.

  Nakonec na tom vyděláme všichni věřící i ateisté, nebudeme se muset starat o ty chátrající budovy a pozemky, které leží ladem, nebudeme muset platit církve z našich daní o to se postarají církve, jejich věřící, nebo Vatikán. Nechápu ten odpor,.. no, je fakt, že je také možné, že těch 70% je mediálně-statistická bublina + že valná část lidí si  nevidí ani na špičku nosu. Kupecké počty, selský rozum a zachovat klid to chce, nic víc. Nenechte se zblbnout socialisty, či komunisty, těm nejde o nic jiného než dělat bordel v parlamentu.

0 0
možnosti

v. čajka

10. 2. 2012 11:18
Re: Oddělit církve od vlivu státu

Vrátit církve do náruče Vatikánu?To jste se asi nepřesně vyjádřila,viďte?No a ta "bublina" se dá i zkonkretizovat a zpřesnit:podívejte se na výsledky hlasování ve včerejším Hyde Parku s paní Lenkou Procházkovou.Hlasovalo 1299 lidí,74% její stanovisko podpořilo,zbytek byl proti.

0 0
možnosti

L. Šarina

8. 2. 2012 10:39
U nás je společenská norma:

Co jest uradeno,se nevrací.Kdyby platil opak,kam bychom daly ty hromady věcí, majetky  všho druhu.Jsme zlodějskou velmocí a taky tak uvažuje( nejen 70% národa) ale i politici. 

0 0
možnosti
RF

R. Folwarczna

8. 2. 2012 10:58
Re: U nás je společenská norma:

Kupříkladu ten B. Sobotka - nechal si vyplácet náhrady na cestování, přitom bydlel v Praze a předstíral, že dojíždí. Postavil si za to barák, ale socvoliči mu to nemají za zlé, okradl přece "jenom erár" a vždycky se dá povykovat, že jiní kradou taky.

0 0
možnosti
MF

M. Frank

8. 2. 2012 8:15
Stav společnosti je ubohý.

Těch 70% lidí, kteří jsou proti vracení ukradeného majetku, včetně ČSSD a KSČ jsou v podstatě nemravná a pokleská část národa. To hodně vypovídá o stavu společnosti, o jejích hodnotách a prioritách. Kupodivu jsou to ti samí lidé, kteří do morku kostí nenávidí každého úspěšného a podnikavého člověka, kteří v bohatých lidech vidí zloděje a nepřítele. Když krade stát, nebo instituce, to jim nevadí, to je v pořádku, protože mají dojem, že se na okrádaní podílejí a něco z toho mají. Když někdo zbohatně podnikáním nebo nějakým vlastním umem, to zkousnout nedokáží a řvou o zlodějích a vracení majetku, také o vraždách. Vážení zde diskutující, uvědomte si laskavě, v jak hluboké mravníé špíně jste vy, kteří zde napadáte vracení majetu okradenému a jak pokřivené jsou vaše nenávistné duše. Žít mezi vámi je pro slušného člověka skutečným peklem. Tato společnost směřuje evidentně k záhubě.

0 0
možnosti
RT

R. Tichý

8. 2. 2012 8:35
Re: Stav společnosti je ubohý.

Máte pravdu. Komunisté úspěšně vypěstovali společenství lidí bez páteře, závislých na státu. Většina úspěšných utekla do ciziny. Socani převzali štafetu, pro svou činnost totiž potřebují závistivé chudáky, lidi napojené na stát.

0 0
možnosti
MR

M. Raabová

8. 2. 2012 7:22
nikdo nic nepotírá

až budou vládnout oni,(a mohli, kdyby chtěli už 2x!)  budou prosazovat svá rozhodnutí, to je otázka toho, kdo vládne. Je to normální. Nenormální je trvat na prosazení něčeho od stran, které mají jen poradní hlas.

0 0
možnosti
ES

E. Seibert

8. 2. 2012 3:21
Jako obvykle - samé tajnosti. Proč ?

No hlavně - jedná se o velké prachy a trojkolka ví, že už dlouho nepovládne. Ti, kteří prosazují restituci, budou jistě vbrzku vlastníci některých majetků, církev "náhle" zjistí, že není schopna je udržovat a pod cenou je prodá a náhrady" finanční ? Vsadím na to krk, že je to penězovod, zajišťující plnění kasy jistých pol. stran prostřednictvím církve ze státního !

0 0
možnosti
JN

J. Novák

8. 2. 2012 3:02
To je zajímavé!

Na názor veřejnosti v tomto případě se Slotova trojkolka v referendu zeptat nechce. Předem totiž vědí jaká by byla odpověď! A toho se bojí, takže raději rozhodnou sami. O nic přeci nejde, s tím dluhem, který vytvoří, se budou muset poprat příští vlády.   

0 0
možnosti

T. Šmilauer

8. 2. 2012 7:15
Re: To je zajímavé!

Včera se vyjádřil senátor Kubera, že by se ze psů neměly platit poplatky, když se neplatí z koní a koček. Nechcet ek tomu také vyhlásit referendum?

0 0
možnosti
RH

R. Hofman

7. 2. 2012 23:43
Je to tragedie

komunisti a socani vyhrajou volby. Takto prováděnou restituci národ nevydýchá.

0 0
možnosti
IH

I. Hil

8. 2. 2012 0:14
Re: Je to tragedie

jo. však oni to TOPáci dělají schválně. Potom budou zase vládnout se socany...

0 0
možnosti
MJ

M. Jindra

7. 2. 2012 23:43
Odluka církve od státu – ihned.

Co bylo zabaveno, zestátněno či podobnými metodami ukradeno – má být vráceno a to bez rozdílu, zda jde o církev, nebo prostého občana. Je tak nutno doplnit, že krom církve, má být vrácen majetek i ostatním restituentům, kteří nebyli od r. 1990 „řádně“ vypořádáni a odškodněni. Zákon by tak měl být o vyrovnání státu s církvemi a ostatními restituenty (občany). Také je velmi zvláštní, že odluka církve od státu se má vázat na splácení, až do roku 2030. Pokud jde o částku cca. 50 miliard – splaťte je co nejdříve tj. do roka a do dne, majetek movitý vydejte ihned. Takové bilance o postupném splácení 59 miliard po dobu 18 let, když s úročením ve skutečnosti zaplatí stát 100 miliard je opět nějaký tunel do státního rozpočtu ve prospěch nějaké bankovní mafie a politických stran. Pokud stát nemá hotovost 59 miliard, ať si je na pět let zcela transparentním způsobem půjčí. Podstatné je, aby bez prodlení bylo oprávněným obnoveno ničím neomezované vlastnictví. Církev není bez inteligence, aby nedokázala své majetky spravovat a aby na dalších  18 let potřebovala  nějaký dohled či vliv státních úředníků.

0 0
možnosti
JJ

J. Jorda

8. 2. 2012 21:27
Re: Odluka církve od státu – ihned.

naprostý souhlas, nebotˇ krádež je krádeží atˇse nazývá jakkoliv, zestátnění nebo co. Nejedná se jenom o církev, nýbrž celá řada t.zv. zestátněných - ve skutečnosti ale ukradených majetků, fabrik a jiných objektů musí být jednou nazývána krádeží a vrácena majitelům či dědicům. Toto by byla ta tlustá čára, kterou Havel myslel.

0 0
možnosti
IH

I. Hil

7. 2. 2012 22:46
Teď to rozsvítila paní ministrině v TV

"Já nevím, jak se to počítalo...."

0 0
možnosti
JN

J. Novák

8. 2. 2012 3:04
Re: Teď to rozsvítila paní ministrině v TV

Myslíš "ministryni", že? A nic nerozsvítila, jak se to počítalo, neví nikdo, natožpak ministryně.

0 0
možnosti