Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Horký hit léta v USA - ledová káva

Jídlo

  17:29
NEW YORK - Horkým hitem letošního léta ve Spojených státech prý bude ledová káva. Těší se na to alespoň řetězce podniků rychlého občerstvení, které se na podobný sortiment stále více soustřeďují. Zákazníci, či spíš zákaznice, se pak mohou těšit na nové druhy tohoto osvěžujícího nápoje a na zajímavé akce na podporu jejich prodeje.

Ledová káva bude letošním hitem amerického léta. foto: Reprofoto

Vůbec poprvé nabídne ledovou kávu u svých samoobslužných nápojových kiosků 5000 prodejen potravin a občerstvení 7-Eleven. Na různé variace kávy se zmrzlinou nebo ledem se zaměřují také restaurace McDonald's, cukrárny Cold Stone Creamery a Dunkin' Donuts či kavárny Starbucks.

V zákaznické oblibě šlape ledová káva v posledních letech na paty ledovému čaji. Jako nápoj k snídani si ji už nyní kupuje v restauracích více lidí než čaj. Podle spotřebitelského šetření společnosti NPD Group vzrostl prodej ledové kávy jako součásti snídaní za pět let více než na dvojnásobek. Jako ranní nápoj si ji dnes v restauracích a prodejnách občerstvení kupuje 4,6 procenta zákazníků.

K největším milovnicím ledové kávy patří mladé ženy a dívky, zjistil průzkum NPD Group. Zatímco ženy přitahuje údajný nižší počet kalorií než v jiných studených nápojích, děvčata, která ještě běžně nepijí kávu, si v lahodném nápoji užívají prvních doušků kofeinu.

Dívky do 19 let by si z nápojového lístku objednaly ledovou kávu o 84 procent častěji než průměrný Američan a ženy do 34 let o 68 procent častěji. "Je to jednoznačně dámský nápoj," říká v komentáři k průzkumu Harry Balzer z NPD.

Pro řetězec prodejen 7-Eleven, které nabízejí hotová jídla nebo potraviny k rychlé domácí přípravě, je to příležitost, jak získat nové zákazníky.

Dosavadní sortiment láká především muže, ale s ledovou kávou přichází šance, že obchody častěji navštíví mladé ženy. "V této zákaznické skupině nemá 7-Eleven tradičně silné postavení," připustil v deníku USA Today manažer firmy pro studené nápoje Jay Wilkins. "Jsou to pro nás noví zákazníci," dodává.

Na ledovou kávu se letos v létě zaměří v rámci svého kávového konceptu McCafé také restaurace McDonald's. Prodej tohoto druhu nápoje dosahuje podle hlavního marketingového odborníka firmy Neila Goldena dvouciferného růstu. V květnu rozjel McDonald's celostátní reklamní kampaň na ledovou kávu a ve vrcholné letní sezoně se chystá podpořit prodej rozdáváním vzorků ledové, ale i horké kávy zdarma. Prodejny budou kávu na ochutnání podávat každé pondělí od 13. července do 3. srpna.

Zmrzlinárny Cold Stone Creamery zařadily ledovou kávu, stejně jako horkou, na svá menu poprvé letos v dubnu. Také v tomto případě jsou cílovou skupinou ženy. Až dosud si zákaznici kupovali v cukrárně zmrzlinu, ale pak si museli jít pro kávu přes ulici. Nyní dostanou vše přímo v cukrárně. Šéf společnosti Dan Beem očekává, že prodej ledové kávy zvedne tržby o čtyři procenta.

Řetězec populárních cukráren Dunkin' Donuts zvolil ledovou kávu jako lákadlo pro prodej zrnkové kávy. Kdo si jí koupí alespoň půl kilogramu, dostane zdarma ledovou kávu s neomezeným doléváním. Kavárny Starbucks podporují prodej ledové kávy cenou - v červnu zlevnily půllitrový pohár o 45 centů na 1,95 dolaru (asi 38 korun).

Autor:

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...