Po lokalizaci portálu pro české uživatele na podzim roku 2008 byly v následujících letech uvedeny další části pro fungování YouTube pro inzerenty a tvůrce obsahu. Počet inzerentů z Česka se více než ztrojnásobil, přičemž jejich investice do reklamy na YouTube rostou několikanásobně rychleji. Příjmy tvůrců videí se za poslední rok zvýšily 2,5krát.
ČTĚTE TAKÉ: |
Čeští uživatelé napíšou za měsíc na YouTube milion komentářů. Mezi 50 nejodebíranějších českých kanálů patří 27 herních, 15 hudebních, šest komediálních a zábavných a dva tzv. vlogy. Zhlédnuté video má průměrnou délku tři a půl minuty a každé desáté video je zhlédnuto z mobilního zařízení.
Druhá největší televize
Český YouTube je v ČR lokálně nejoblíbenějším video portálem a pro cílovou skupinu od 18 do 35 let je dokonce druhou největší televizí. Největším lokálním internetovým konkurentem je Stream.cz od Seznamu s více než dvěma miliony českých uživatelů.
Český Google ve středu při oslavě pětiletého výročí YouTube v ČR ocenil nejúspěšnější české tvůrce i zadavatele. Z inzerentů byly nejúspěšnější T-Mobile a Magnesia, v rámci oblíbeného českého obsahu se nejlépe umístila dvojice ViralBrothers a DJ Wich. Speciální Cenu Googlu za inspirativní využití YouTube získala Khanova škola. Nejsledovanějším videem na českém YouTube byl Gangnam Style od rappera PSY.
Americký YouTube založili v roce 2005 tři zaměstnanci PayPalu. O rok později jej koupila společnost Google za 1,65 miliardy dolarů. YouTube celosvětově navštíví více než miliarda uživatelů, kteří měsíčně zhlédnou šest miliard hodin videa. Každou minutu nahrají 100 hodin videa.