Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Reklama může pomoci zaplatit složenky, ale i překazit další spolupráce, říká herečka

Lidé

  11:00
Diváci ji znají díky roli nastávající maminky v reklamních spotech pro T-mobile. O tom, že bude hrát vedle Trojana, přitom rozhodla náhoda. Roli získala i díky své mladší sestře, která ji s sebou vzala na casting, kde si ji vyhlédl režisér Tomáš Bařina. „Ségra říká, že chce 10 procent z honoráře za to, že mi omylem dohodila roli, kterou měla hrát ona,“ směje se v rozhovoru pro Lidovky.cz jednatřicetiletá herečka Anna Schmidtmajerová.

Herečka Anna Schmidtmajerová. foto: Tomáš Třeštík

Lidovky.cz: Umístila jste se na druhém místě v soutěži Zlatá pecka v kategorii Nejlepší herec v reklamě. Jste zároveň jedinou ženou, která se probojovala mezi muže. Věděla jste o tom, že jste se dostala do finálové pětky?
Vůbec, já jsem to shodou okolností zjistila úplnou náhodou. O tom, že vyhrál reklamní spot Porod, jsem se dozvěděla od kamarádky, která mi k tomu gratulovala, a o nominaci na cenu za Nejlepšího herce od reportéra při rozhovoru o adrenalinových sportech. Kdyby mi to lidé kolem mně neřekli, tak vlastně nic nevím. Velmi mě ale potěšilo, že se můj počin líbil a že mě široká veřejnost tak hezky hodnotila.

Anna Schmidtmajerová si v reklamě pro T-mobile zahrála nastávající maminku.

Lidovky.cz: Často jsou herci spojováni s reklamou v negativním smyslu, a to kvůli penězům. Jaký na to máte názor? Nebojíte se, že vám reklama poškodí pověst?
Tenhle postoj tady podle mě býval spíš v minulosti. Samozřejmě, že každý z nás musí platit složenky. A v divadle si, popravdě, člověk moc nevydělá. Reklama mu pak může pomoct zalepit určité výdaje.

Anna Schmidtmajerová

Narodila se 23. března 1985 v Táboře. Po absolvování humanitního gymnázia vystudovala DAMU, po jejímž dokončení hrála například v představení Spalovač mrtvol, Marnotratný syn, 13 tisíc vteřin či Naida. V současnosti spolupracuje s několika divadly, participuje v představeních nového cirkusu souboru Cirk La Putyka, představuje Marylin Monroe v představení Spal jsem s Marylin, ale objevila se i na televizních obrazovkách, a to například v seriálu Ordinace v růžové zahradě či filmu Alice Nellis Perfect Days. Ve volném čase se věnuje běhu, Bikram józe, zpěvu či synchronizovanému plavání.

Lidovky.cz: Podle jakých kritérií se herec rozhoduje o tom, jestli reklamu přijme?
Samozřejmě záleží na honoráři, ale i na tom, jaká je to kampaň. Herec pak zvažuje, jestli má smysl stát se tváří určitého produktu za určitou částku, a přemýšlí nad tím, jestli ty peníze opravdu potřebuje. Důležité také je, jak dlouho reklama poběží – některé, jako třeba právě ta pro T-mobile, se vysílají dva měsíce, jiné rok. Nad tím pak člověk bilancuje, protože musí přemýšlet nad tím, jak se lidem zakóduje do hlav a jestli chce, aby ho lidé pod tím brandingem viděli a znali. Stejně tak se od toho odvíjí i spolupráce s dalšími lidmi. Nějaký režisér si pak může říct: „Tu znám, ale vlastně se mi nehodí to, co dělá. Zná ji tak i veřejnost a to je pro mě nevýhodné.“

Anna Schmidtmajerová při natáčení reklamy pro T-mobile.

Lidovky.cz: Dá se srovnat honorář za reklamu s tím z divadla?
Je samozřejmě rozdíl, jestli je herec v angažmá v nějakém divadle nebo na volné noze. V angažmá má stálý plat, který ale není žádné terno. Proto pak reklama může být příjemná, zvlášť, když má člověk například děti. Herec potom ví, že má kam sáhnout a nelepí výdaje stovku po stovce. Když je pak herec na volné noze, šlape mu to a má štěstí na dostatek představení, může si vydělat i víc, než má herec v angažmá. Na druhou stranu se ale může stát, že ta práce není a on pak nemá ani na zaplacení složenek.

Lidovky.cz: Na youtube.com je pár komentářů o tom, že divákům spot s porodem přijde nechutný. Četla jste je?
Nečetla, to bych možná měla, co? (smích) Je to samozřejmě věc vkusu, každému se to líbit nemusí. Vždycky záleží hodně na klientovi, jak chce, aby ta reklama vyzněla, a já si myslím, že tahle se povedla. Už jen to, že vyhrál samotný spot, je podle mě úspěch. Myslím si, že je to i díky tomu, že si obě strany vycházely vstříc a natáčení bylo velmi milé a příjemné. V té reklamě je to vidět, má humor a není mrtvolná kvůli tomu, že by klient dbal na nějaká konkrétní slova, která musíme říci.

Anna Schmidtmajerová se sestrou Johanou.
Herečka Anna Schmidtmajerová v představení Airground.

Lidovky.cz: Jak jste se k roli nastávající maminky dostala? Šla jste na konkurz?
To byla dost vtipná situace. Režisér Tomáš Bařina mě pravděpodobně viděl na jiném castingu, který byl taky pro T-mobile. Na ten ale původně pozvali jen moji sestru Johanu, protože byl pro mladší kategorie (Johana je o 3,5 roku mladší než Anna, pozn.red.). Já jsem tam šla v podstatě náhodou a castingová režisérka se hrozně divila, že tam jsem. Ale řekla, že když už jsem tam, tak si mě tedy taky natočí. A vlastně díky tomu, že jsem se tam v podstatě narvala, mě pan režisér Bařina viděl a pak si mě vyžádal na casting.

Lidovky.cz: Takže to byla náhoda. A na castingu už probíhalo všechno tak, jak mělo?
No, když mi volali z agentury, jestli bych mohla přijít, tak mě zrovna bodla vosa do rtu. Měla jsem tak oteklou pusu, že jsem vypadala jako Frankenstein. Takže na mě museli čekat další dva dny (smích).

Lidovky.cz: Věděla jste, že budete hrát s Ivanem Trojanem?
Ne, ne. Já jsem sice věděla, že v těch reklamách je, ale na druhou stranu vím, že spousta z těch spotů byla i o jiných postavách. Zjistila jsem to až ze scénáře.

Lidovky.cz: Natáčení reklamy má jistě svá specifika. V čem se liší od divadla?
To asi záleží na úhlu pohledu. Reklama je taková “nahuštěnější”, natáčí se v jeden den. Může se stát, že dlouho čekáš, takže z tebe energie postupně odchází. Pak se najednou musíš nastartovat a být „ready“, aby to šlapalo a nečekalo se na tebe. Někdy se stane, že se to v herci najednou zasekne, protože to zatím nezahrál dle představ režiséra a začne být v křeči. Vidí, že celý štáb čeká na to, až se mu to povede. V tu chvíli má v hlavě už jen paniku. A právě to, zůstat celou dobu připravený, nad věcí a nestresovat se tím, když se to zrovna nepovede, je na tom to náročné.

Lidovky.cz: Přišly nějaké kritické okamžiky i při natáčení pro T-mobile?
Točení porodu byl asi největší bizár mého života. Vyzvedli mě v šest ráno, v sedm mě ještě v polospánku nalíčili a v osm už jsem ležela polonahá na křesle s roztaženýma nohama, mezi kterýma jsem měla kameru a celý štáb. To jsem si říkala: To je fakt divný na páteční ráno (smích). A pak ještě přišli všichni herci! Do odpoledne jsem tak ležela na křesle, dýchala a „tlačila“. Na konci natáčení jsem byla sice úplně hotová, ale dost mě to pobavilo. U natáčení prvního spotu se mi zase stalo, že jsem na místo přijela někdy v poledne, ale na hlavní plac jsem se dostala až pozdě večer. Navíc to bylo v létě, takže bylo horko a v místnosti už byl hrozně vydýchaný vzduch. A protože se natáčel porod, musela jsem neustále hluboce dýchat. Po skončení záběru jsem pak byla úplně hyperventilovaná a bylo vidět, že jestli se postavím, tak sebou seknu. Naštěstí to dobře dopadlo.

Lidovky.cz: Co vás na herectví baví? Je nějaký žánr, který máte nejraději?
Baví mě právě to, jak je to pestré. Naplňuje mě, když můžu hrát v divadle například nějakou činoherní roli, která má i pěvecké party. Natáčení je zas jiný druh práce, rozvíjí to člověka jiným směrem. Podle mě by herec měl mít nějakou škálu dovedností, kterou může režisérovi nabídnout.

Lidovky.cz: A co „nastávající maminku“ čeká v letošním roce? Plánujete v letošním nějaké pracovní novinky?
V souboru Cirk La Putyka zkoušíme novou věc pod vedením Fina Maksima Komara, která se jmenuje Batacchio. Premiéra bude v květnu. Ráda bych ale zase zkoušela nějakou činohru. Cítím, že tvorba situací s režisérem a s ostatními herci na jevišti je pro mě daleko důležitější než fyzická práce. Zároveň jakmile něco skončí, začnu mít roupy a chci zkoušet něco nového.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!