Automaty na jízdenky chtějí dráhy začít zprovozňovat ve třech etapách v letech 2013 až 2015, uvedl Šťáhlavský. Pilotní etapa zahrnující přibližně 68 zařízení má být realizována v roce 2013, další dvě etapy po přibližně 136 automatech se mají uskutečnit v letech 2014 a 2015.
Jednotná síť automatů
České dráhy nyní disponují zhruba třicítkou prodejních automatů různých druhů, které provozují ve zkušebním režimu. Podle Šťáhlavského je má nahradit jednotná síť automatů nové generace, které kromě výdeje jízdních dokladů budou schopné klientům poskytovat různé informace, například vyhledat vhodné spojení.
ČTĚTE TAKÉ |
Jednotná síť by podle Šťáhlavského měla navíc odstranit současné komplikace, kdy různé automaty přijímají například výhradně platby mincemi, nebo pouze platby prostřednictvím elektronické peněženky na slevové In-kartě Českých drah.
Podle Českých drah by v každé větší zastávce mohly dva automaty nahradit jednu klasickou přepážku. Pokladní přepážky ČD ale zcela nezruší, aby vyhověly zákazníkům, kteří upřednostňují klasické odbavení před samoobslužným, nebo kteří mají dotazy týkající se jejich plánované cesty.
K TÉMATU |
Přirozený odchod do důchodu
Podobně má být rozložené i propuštění zaměstnanců. Řada z lidí, které České dráhy jako pokladní zaměstnávají, jsou podle Šťáhlavského starší lidé, do procesu snižování stavů se tak prý výrazně promítne jejich přirozený odchod do důchodu.