Bude-li chtít černý pasažér ušetřit, musí si celoroční kupon koupit do sedmi dnů od přistižení bez jízdenky. Ceny dlouhodobých ani krátkodobých jízdenek DPO v příštím roce měnit nebude.
Kdo bude 'generál' dopravního podniku? Ve hře je manžel moderátorky Witowské |
„Chceme dále deklarovat tak jako v minulém období, že normální je platit. Z toho důvodu cestujícím, kterým se to třeba náhodou stane, nebo jakoukoliv chybu může udělat každý, chceme říct, že když si koupí roční dlouhodobý kupon, tak nebude mít pokutu v plné výši,“ řekl Morys.
Cílem dopravního podniku není honit černé pasažéry
V loňském roce dopravní podnik vyhlásil amnestii, při níž černým pasažérům, kteří si koupili roční jízdenku, pokuty odpustil. Této možnosti využilo okolo 1000 lidí. „Získali jsme další tisícovku cestujících, kteří s námi určitě jezdili celý rok, protože jinak by si asi nekupovali roční kupon,“ řekl ředitel DPO. Jde podle něj o důležitý krok ke zlepšení kultury v cestování.
„My jsme tady od toho, abychom vozili lidi, ne abychom vymáhali pohledávky. Určitě naším cílem není honit černé pasažéry, ale naopak bychom byli rádi, aby pro lidi i díky dneska velmi oblíbenému odbavení bankovní kartou bylo platit normální, jednoduché a úplně přirozené,“ řekl Morys.
Ke zlepšení kultury cestování v Ostravě má přispět i zvýšení počtu asistentů přepravy, kteří pomáhají cestujícím, ale také například vykazují lidi bez platné jízdenky. Místo nynějších zhruba 40 jich bude téměř 60. Asistenty přepravy DPO zavedl loni v dubnu a reakce veřejnosti na ně jsou podle ředitele veskrze pozitivní. „Víme, kde je lidé chtějí ve větší míře, na tato místa se zaměřujeme,“ řekl Morys.