Atobusy ČD by mohly mít kola jak s tzv. nákolky tak nápravy s pneumatikama! Kdyby jely na kolejích tak by nápravy s pneumatikama zvedly a kdyby jely po silnici tak by zvedly nápravy s kolama s nákolkama! Ještě to proberu s Julkem Jaššo který je pořád profesorem na VŠ dopravní a spojů v Žilině kde jsem v r. 1977 za 14 dní uděla inženýra - drážního projektanta!
....... v posledním řádku jsem měl mít udělal!
a vzhledem k tomu, že DP v Praze od dubna omezuje provoz autobusových linek na předměstí na minimum prostor pro konkurenci bude.... jen nesmí přistoupit na motto současného ředitele DP Praha - hlavní je okrást cestujícího, případně ho zmrzačit
nový světadíl, tuším Ameriku...Asi ten úžasný náměstek našel starý jízdní řád z první republiky. Nedej Bože, aby našel jízdní řád paroplavby!
CD bude provozovat dotovanou autobusovou dopravu? Jak muze mit tak prohnila firma takovou silnou lobby?
!] Pokud je mi známo, ve 20.. a 30. letech určitě autobusy provozovala pošta, o dráze mi není známo nic. I když to nevylučji. Poštovní autobusy jezdily do míst, kam nešla železnice, pošta musela být doručována tak jako tak, tak ti cestující zmenšovali náklady. Jedna taková linka byla Sušice - Srní - Prášily - Železná Ruda.
2) Osobní doprava na drahách je ztrátová snad všude na světě. Proto se ČD asi snaží nahradit vlaky autobusy, aby mohly osobní dopravu co nejvíc omezit. Je otázka, je-li to účelné, Železnice vydělávají na velkoobjemových vlakových zásilkách, jako uhlí nebo obilí. Proto tato složka železniční dopravy byla zprivatizována a státu byla nechána na krku ztrátová doprava osobní. A pak se argumentuje, že státní podnikání je prodělečné.
na peníze cestujících. Takže Sudent Agency na koleje ne a České dráhy na silnice ano. U nás je fakt možné všechno.
Kolik to bude stát? Je tn ještě státu,nebo se z toho stal soukromý podnik nedobrovolně dotovaný občany tohoto státu, jak se v Českozlodějsku stalo zvykem,že!
Stačí se podívat na Jízdní řád ČSD z roku 38, např. v České Kamenici byl přípoj autobusem ČSD do Jetřichovic a na Neznou Louku. Autobusy byly pod ČSD až do roku 1949, potom vznikla ČSAD
daňových poplatníků. Jančura má pravdu: nejprve ať se naučí hospodařit a pak ať rozšiřují svoji působnost. Pokud by měly autobusy vypadat jako vlaky (čistota, spolehlivost atd.), pak by bylo nejlepší se touto fantazií vůbec nezabývat. Kromě toho by jim to měl zarazit stát jako hlavní finanční oběť managementu ČD (dobře placeného a za nic neodpovídajícího)