130 let

Lokomotiva řady 242 je jednosystémová elektrická lokomotiva, určená pro střídavou trakční soustavu. Vyráběla ji Škoda Plzeň mezi lety 1975 a 1981. Celkem bylo ve třech sériích dodáno 86 strojů. Přezdívá se jí Plechovka nebo Plecháč. Přestože šlo o stroje primárně určené pro osobní dopravu, v jižních a západních Čechách se používaly i v nákladní dopravě. | foto: ČD

Premium

Honeckery a Tornáda se řítí do šrotu. Požadavkům na dráze nestačí, některé ale ještě najdou uplatnění

Ekonomika
  •   16:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
České dráhy posílají více než stovku starých lokomotiv a vagonů po desítkách letech služby do starého železa. Dělají místo novým vlakovým soupravám.

Z českých kolejí mizí „Tornáda“, „Honeckery“, „Plecháče“, „Skleníky“ a další elektrické jednotky, lokomotivy i vagony, které dlouhé desítky let na tratích přepravovaly cestující. Mnoho z nich pamatuje provoz ještě před listopadem 1989, současným požadavkům i přes částečné modernizace však již nevyhovují. Nastupuje se jen po strmých schodech, je v nich málo místa na nohy a nemají USB zástrčky ani wi-fi.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Hynek Paštěka