"Věříme, že nové logo je vykročením do budoucnosti a vyjadřuje to, co chceme, aby ČRo byl moderní důvěryhodnou institucí, která je srovnatelná s veřejnoprávními kolegy na západ od našich hranic," uvedl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan s tím, že je přesvědčen, že nové logo, které ČRo mění po 17 letech, vydrží 20 let.
Studio Marvil podle kreativního ředitele Pavla Zelenky chtělo navrhnout značku, která bude jednoduchá a přitom vizuálně silná. Inspirací byly křivky ekvalizérů, které se používají na mixážních pultech.
ČTĚTE TAKÉ: |
Nová grafika se dotkne všech stanic, tři z nich své logo představily poprvé. Každá stanice přitom dostala vlastní barvu. "Začali jsme Radiožurnálem jakožto vlajkovou lodí, takže jsme mu přisoudili nejvýraznější pestrou barvu, což je červená," vysvětlil Zelenka.
Odstíny dalších stanic podle něj vychází z určité vnitřní logiky. "Takže Vltava je modrá, regionální stanice jsou zelené - odkazují ke krajině. Nová stanice Plus, která přináší zpravodajství a publicistiku, má dynamickou oranžovou barvu," doplnil.
Nové logo k 90. výročí vysílání
Změna vizuálního stylu se týká také všech dalších značek ČRo, jako jsou například Dismanův rozhlasový dětský soubor, mezinárodní rozhlasová soutěž mladých hudebníků Concertino Praga či dopravní informace Zelená vlna.
Nová grafika souvisí s 90. výročím československého rozhlasového vysílání, které připadá na květen. Důvodem únorového termínu jeho představení je mimo jiné březnový start stanice mluveného slova ČRo Plus, která tak může zahájit s novým logem. Své logo poprvé dostaly také stanice ČRo Jazz a Rádio Junior, které budou od března vysílat digitálně. Pohádkový program a jazzový stream jsou nyní dostupné jen přes internet.
Zakázky studia MarvilStudio Marvil, které na trhu působí od roku 1995, loni navrhlo nové logo pro agenturu CzechTourism. V roce 2003 společnost vytvořila novou vizuální podobu Skupiny ČEZ. Její portfolio zahrnuje také redesign časopisů včetně týdeníku Euro. Předchozí logo pro ČRo v letech 1995 až 1996 připravila agentura Men on the Moon. |