"Zatím pokračujeme ve starém modelu (výběru poplatků) s některými novinkami jako je oslovování novou formou dopisu," sdělil Šticha. Ten již v polovině ledna řekl, že zhruba 75.000 domácností obdrží v následujících dnech dopis od České televize s dotazem, zda nezapomínají platit koncesionářské poplatky. Jde již o čtvrtou podobnou akci od roku 2007 zaměřenou na neplatiče televizních poplatků. Adresy domácností ČT získala na základě spolupráce s energetickými společnostmi.
Tendr vypsala Česká televize loni v září a stanovila předběžnou hodnotu zakázky, trvající 6,5 roku, na 1,06 miliardy Kč bez DPH. To vyvolalo jak protest televizních odborů, tak řady známých osobností, které v otevřeném dopise vyzvaly Radu ČT k odvolání generálního ředitele Jiřího Janečka.
Na zasedání 13. ledna pak Rada ČT vyzvala ředitele Janečka ke zrušení tendru. Ten to přislíbil s tím, že věc musí konzultovat s právníky.
Radu ČT vedlo k požadavku na zrušení tendru stanovisko dozorčí komise rady. Podle předsedy komise Jiřího Staňka by navržený systém výběru a správy poplatků "v probíhajícím procesu novelizace zákona o České televizi byl obtížně realizovatelný s množstvím neodhadnutelných rizik".
Výběr koncesionářských poplatků patří v poslední době k nejsledovanějším kauzám spojeným s Českou televizí. Podle deníku E15 za výběr poplatků ČT platí asi 190 milionů Kč ročně, za 6,5 roku je to něco přes 1,23 miliardy korun. U soukromé firmy by zaplatila maximálně 250 milionů ročně, díky soutěžení zájemců by to však bylo pravděpodobně méně. Rozdíl by pak měly pokrýt vyšší výnosy z nalezení minimálně 150 tisíc nových poplatníků. V roce 2007 ČT dopisem oslovila zhruba 85.000 domácností, v roce 2008 a předloni 90.000. Letos se akce uskuteční ve čtyřech týdenních vlnách zaměřených vždy na zhruba 20.000 domácností. Při minulých akcích podobného typu bylo nově evidováno 45.000 poplatníků.
- 26. ledna 2011 11:58