Zásuvky jsou běžné například v první třídě pendolina a pantografů CityElefant, ve vlacích vyšší kvality InterCity a EuroCity je cestující naleznou v 36 vagonech první třídy. Nově se připojení k elektrické síti objeví v dalších devíti rekonstruovaných vagonech od společnosti Siemens.
"V současné době jsme se rozhodli osazovat zásuvky také do některých vozů druhé třídy. Jde například o druhou sérii moderních vozů Siemens, které využíváme pro vlaky EuroCity do Rakouska a Německa, nebo nově dodávané řídící vozy s oddíly první i druhé třídy," uvedl ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák.
U druhé třídy se zatím zásuvky vyskytují v 15 vagonech a v několika řídících vozech. Řídící vozy jsou zmodernizované vagony se stanovištěm pro strojvedoucího, který z něho může ovládat celý vlak, i když je hnací lokomotiva na druhé straně soupravy.
Na českém území jezdí také vagóny zahraničních železnic, které jsou vybaveny zásuvkami. Jsou to hlavně vozy německých, rakouských a slovenských drah zařazené do vlaků EuroCity. Poptávka po připojení k elektrické síti ve vlacích roste, neboť cestující s sebou stále častěji vozí přenosné počítače.