130 let
Vyhledávač Google.

Vyhledávač Google. | foto: Shutterstock

Doporučujeme

Google přestane ‚šmírovat‘ obsah soukromých emailů. Reklamu zacílí jinak

Ekonomika
  •   17:00
PRAHA - Google už nebude skenovat obsah soukromých emailů uživatelů Gmailu, které společnost zkoumala kvůli tvorbě reklamy na míru. Tímto krokem se snaží ujistit své platící zákazníky o důvěrnosti komunikace, která se odehrává přes službu Gmail. Nadále však bude prohlížet emaily kvůli ochraně před hackerskými útoky.

„Obsah zákaznického Gmailu již nebude používán, nebo prohledáván pro žádné personalizace reklam,“ uvedla firma ve svém blogpostu. Společnost dlouhodobě prohlížela metadata v emailech na osobních účtech, aby získala informace pro ideální personalizovanou reklamu.

Boj proti falešným zprávám. Google začal s ověřováním výsledků

Společnost tak přibližuje volně dostupné emailové schránky k placené službě G Suite, která společností nikdy skenována nebyla a nabízí portfolio webových aplikací včetně Gmailu, Google Docs, Kalendáře a dalších.

Podle seniorní viceprezidentky Google Cloud Diany Greenové se společnost rozhodla pro tento krok, protože mnoho potencionálních zákazníků, kteří by si zaplatili verzi G Suite se báli, že by Google prohlížel jejich komunikaci i přesto, že u placené služby společnost nikdy obsah emailů neprohlížela.

„Tímto v děláme zcela jasno,“ uvedla Greenová v rozhovoru pro Bloomberg. Google však bude G Suite i Gmail nadále prohledávat kvůli bezpečnostním rizikům, mazání spamu a pokusům o nabourání účtu. Stejně tak bude společnost nadále zkoumat obsah emailů pro tzv. „Smart Reply“, která nabízí odpověď na základě předchozí komunikace.

I přesto, že Google přestane prohledávat emailovou komunikaci pro personalizaci reklam, má v současnosti značný přehled o tom, co jeho zákazníci vyhledávají díky . Zároveň se Gmailu nadále budou objevovat reklamy narozdíl od G Suite, který je bez reklam.

Autor: mh