V minulých dnech se objevily spekulace, že by i20 mohla vyrábět moravská továrna značky, nebo slovenský závod Kia v Žilině. "Ve skutečnosti tyto varianty nebyly vůbec ve hře, protože oba závody mají pevně daný výrobní program na léta dopředu a nemají žádnou volnou výrobní kapacitu," uvedl mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk.
Spuštění výroby v Turecku si vyžádá investici 75 milionů amerických dolarů (asi 1,33 miliardy Kč) a automobilka vytvoří 500 pracovních míst. Roční produkce dosáhne 80.000 pětidveřových i20, z nichž naprostá většina je určena pro evropský trh.
Závod v současné době vyrábí čtyřdveřové verze modelů Hyundai Accent a víceúčelové vozidlo Matrix. Celková výrobní kapacita závodu se zvýši na 100.000 kusů ročně. Dosavadní výrobce modelu i20, Hyundai Motor India, bude nadále vyrábět tří a čtyřdveřové verze modelu i20 a verze s pravostranným řízením.
Hyundai i20 se vyrábí s pěti různými motory, z toho třemi benzinovými. Cena i20 začíná u verze Classic s motorem o obsahu 1,2 litru na 229.900 Kč.
Model i20 je letošní nástupce populárního modelu Getz a doplňuje skupinu modelů i10 a i30. Větší i30 se vyrábí v nošovické továrně. jsa dvd