Pro reklamní trh je finále Super Bowlu největší událostí. Firmy si vybírají různé taktiky, jak oslovit diváky, aby se jim jejich investice vrátila. V letošním roce spousta z nich vsadila na politiku, některé si vybraly únikový humor. Značka pro péči o vlasy „It’s 10“ dokonce zvolila obojí najednou, když si dělala legraci z vlasů Donalda Trumpa.
Agentura AP jako vítěze v letošní reklamní kampani zvolila Tide, T-Mobile, Budweiser, automobilku Kia a NFL. T-Mobile a Tide zvolily humorné reklamy. Podařené byly podle AP i dva spoty NFL, jejichž cílem bylo oslovit všechny.
Reklama Budweiseru vyvolala silnou kritiku u Trumpových fanoušků. Minutový spot, který vypráví příběh cesty spoluzakladatele firmy do USA jako imigranta, přiměl Trumpovy fanoušky k výzvě k bojkotu piva.
zdroj: www.youtube.comKia do svého spotu zařadila i sociální otázky, avšak tak, aby se její reklama nikoho nedotkla.
zdroj: www.youtube.comT-Mobile si dokonce koupil až tři minuty reklamního času a ve svých spotech vsadil na celebrity.
zdroj: www.youtube.comzdroj: www.youtube.com
Naopak reklamu Amerického ropného institutu (API), která se snažila být vážnější, označila AP za méně zdařilou. Reklama také okamžitě vyvolala posměch na sociálních sítích. Mezi poražené zařadila agentura i reklamy na osvěžovač vzduchu Febreze, Snickers a reklamu řetězce rychlého občerstvení Wendy’s. Snažily se být humorné, avšak většinou se jim to podle oslovených reklamních analytiků nepovedlo.
zdroj: www.youtube.com