Obchodníci (prodávající) obecně povětšinou lžou a naše ministerstvo průmyslu a obchodu k tomu hraje mrtvého brouka. Připustí-li však stav, kdy je nutno uvádět obsah masa v šunce ( správně by mělo být téměř 100% masa, aby kupující byl správně informován, je něco špatného ve státě našem. Zejména obchodní řetězce ohlupují své zákazníky kde se dá, počínaje cenami 99,90 za jednotku. Je to zavádějící a polopravdivá informace. Ovšem, každý dělá to, co je mu dovoleno. Kdyby stát nějvětším podvodníkům z řetězců zakázal podnikání v ČR, mám za to, že by se situace rychle změnila. I tak by zde bylo oněch řetězců přespříliš. To by ovšem tím státem nesměla být Česká republika.
100% masa je blbost, to potom není šunka, ale například vařené maso bez soli. To by se nadalo žrát.
Vycházíme přece z přání zákazníka – zákazník si to tak přeje. Nebo ne?
„Cenovky jsou primárně určeny pro komunikaci cen“ — A to bylo, prosím, česky?
Kupuji jen šunku od kosti. Ovšem přečíst si v Kauflandu co je v paštikách je otřesné. Brýle nebo lupu sebou.
Ja bych treba taky rad vedel, kolik procent presne je palmoveho tuku ve vyrobku. A kupodivu, to neni nikde uvedeno (staci se podivat na Nutelu, nebo Heru..)
Množství masa poznám bez problémů na řezu, jsou šunky z velkých kusů a z kousků, problémem je jen voda dodaná masírováním masa, kdy se jedná cca o 30 % vody, kterou maso přijme. S tím nic neuděláme, jedině kupovat jen šunky zauzené, které jsou mírně vysušené. Cedulky jsou na ho v no.
„Cenovky jsou primárně určeny pro komunikaci cen. Nyní přibyly ještě další zákonné informace - výrobce a původ - a každý další údaj znemožňuje čtení textu. Velikost cenovky by měla být přiměřená a nezakrývat zboží,“ vysvětluje šéf řeznictví řetězce Globus Pavel Holeček. -No, milý Pavle Holečku, asi byste hýkal nadšením, kdybyste si šel koupit nové auto, na tom vybraném by byla cedulka 1.000.000,Kč a protože cenovka je jen o komunikaci ceny, tak byste se dozvěděl až po zaplacení, že motor má obsah 1.2 litru a spotřeba je 15l/100km. Ten váš názor je naprosto zcestný.
Na druhé straně konstatuji, že uzeniny z opavského Globusu nejsou vůbec špatné, nikdy jsem z nich necítil žádnou pavůni nebo pachuť, mám, většinou, pocit, že jím opravdové maso a jako balík z dědiny to poznám dost dobře, ale již několikrát jsem psal vedeno našeho Globusu, že drtivá většina uzenin je jako pro těžké žlučníkáře. Často tomu chybí koření i česnek. Například takové debrecínka nebo cikánka, které jsou opravdu materiálově kvalitní, nemá smyslu kupovat, neboť chutnají jako amarouny. Nebo váš šunkový, ve kterém je to maso vyloženě vidět ve velkém, obsahuje tolik vody, že než jej přinesu domů, je obalový papír úplně rozmočený. Ale z marketů v Opavě, a že jich tu je, pokud kupuji uzeniny, tak zásadně v Globusu, Jinde jsou to větší sajrajty.
Milí zákazníci, my, řetězce, jsme tu od toho, abychom z vás za odpad inkasovali co nejvíc peněz. Vaše Tesco&spol.
Ale jděte! U vás v řeznictví ten údaj na cenovce mají? A co na farmářsksých trzích? Také to má každý prodejce na cenovce? Pak mi určitě prizradíte, kam že chodíte k řezníkovi a kam na farmářské trhy. Nebo vám snad řetězce tak leží v žaludku, že si musíte alespoň ubliknout?