Středově orientovaný týdeník by začal vycházet od září, zkušební nulté číslo teď hodnotí potenciální čtenáři a inzerenti. Vyjádření Křetínského se ČTK snaží získat.
Křetínský, Tkáč, Havrlant a PPF kupují Planeo Elektro. Řetězec loni utržil přes 13 miliard |
Za rok se ve Francii budou konat prezidentské volby a podle místních médií není Křetínského krok nijak nevinný. Prosadit se na mediálním trhu jako seriózní a důvěryhodné médium se snaží velký počet zájemců. Do Křetínského impéria ve Francii patří podíl v listu Le Monde nebo časopisy Marianne a Elle. Nový týdeník by měl „vnést do politické debaty rozum a rozumnost“, vysvětluje zdroj blízký českému podnikateli citovaný serverem Challenges. Server Observatoire du journalisme píše, že týdeník bude nejspíš vycházet vstříc prezidentu Emmanuelu Macronovi, který usiluje o znovuzvolení.
Vznikající týdeník se zaměří na kratší názorové články a rázný tón, nabídne prý také jasné pozice na aktuální témata od význačných novinářů. Za obsah mají editorsky odpovídat Raphaël Enthoven a Éric Decouty. Enthoven je vzděláním filozof, tento obor také vyučoval na vysoké škole a má o něm pořad v televizi. Svými prohlášeními i rušným společenským životem přitahuje nemalou pozornost, připomínají francouzská média. Decouty je investigativní novinář a spisovatel. Autorsky se má podílet také feministická spisovatelka a režisérka Caroline Fourestová, která prý odmítla pozici šéfredaktorky tohoto týdeníku.
Provozní zisk Křetínského holdingu EPH loni stagnoval na 53,8 miliardy korun, tržby mírně klesly |
Na mediálním trhu ve Francii získal Křetínský do své společnosti Czech Media Invest (CMI) časopis Marianne, sedm časopisů od skupiny Lagard?re včetně známého titulu Elle a 49 procent holdingu Le Nouveau Monde. Podle specializovaného tisku se společnost CMI chystá koupit také 48 procent kapitálu skupiny M6.
Křetínský loni v listopadu vystoupil proti dohodě o autorských právech, kterou Google nabídl francouzským tištěným médiím. Konstatoval, že podle něj není spravedlivá, a proto ji nepodepíše. „Místo hledání spravedlivého, rozumného a transparentního modelu odměňování autorských práv se Google snaží koupit média, prosadit svou vůli a svůj model,“ prohlásil tehdy Křetínský.