LEAGLEONE: Inovace ve světě práva |
„Obchodní podmínky jsou důležité obzvláště pro e-shopy, protože zajišťují celou řadu důležitých funkcí, které e-shopy potřebují ke svému fungování. Mimo jiné se jedná o jakousi garanci, případné vymahatelnosti pohledávek z prodaného zboží nebo z poskytnutých služeb, protože se jedná o jakousi smlouvu mezi smluvními stranami, mezi například prodávajícím a kupujícím. Obchodní podmínky současně plní celou řadu dalších povinností pro smluvní strany. Jedná se jednak o splnění zákonných povinností těch poskytovatelů nebo prodejců, e-shopů ve vztahu k zákazníkům, kteří jsou z velké části, nebo mohou být spotřebitelé. Občanský zákoník v podstatě stanovuje celou řadu povinností, kterou v případě, že se jedná o smluvní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem, tak e-shopy jakožto podnikatelé, musí splnit,“ říká Grödl.
A dodává: „Lidé, respektive e-shopy nejčastěji ve vztahu k obchodním podmínkám chybují jednak v tom, že neuvádějí veškeré zákonem vyžadované informace v těch obchodních podmínkách, což bývá velice často důsledkem právě kopírování obchodních podmínek od jiných e-shopů, nebo využívání těch generátorů obchodních podmínek, které jsou velice často nepřesné, mohou i odkazovat na staré, neplatné zákony.“
Celý rozhovor najdete zde.