130 let

Neběhej ve vlaku, radí slon Českých drah neposedným dětem. | foto: České dráhy

Neběhej, nenaskakuj! varuje kampaň drah

Ekonomika
  •   15:49
PRAHA - Modrý slon Elfík přemlouvá rozvášněného chlapce, aby si své pobíhání po vagóně raději rozmyslel, zatímco výmluvný piktogram zase cestujícího - hazardéra (kterému tyká) varuje před naskakováním za jízdy. Tak vypadá nová kampaň Českých drah zaměřená na bezpečnost cestování.

Dráhy připravily na začátku turistické sezóny informační kampaň, která varuje před nebezpečným chováním cestujících. Její součástí je označení vozidel samolepkami s varováním před nezodpovědným chováním.

"V první vlně jsme se zaměřili na děti a jejich rodiče,“ informuje v tiskové zprávě Jiří Ješeta z marketingového oddělení Českých drah. "Připravili jsme tři motivy s dětmi a maskotem našeho dětského programu slonem Elfíkem.Samolepky vlepené do dveří uvnitř vozů apelují na rodiče, aby hlídali své děti.

Pokud si hrají v soupravě bez dozoru, může dojít k jejich zranění, například když se vykloní z vlaku, vyhodí předměty z okna nebo pokud by se pokoušely otevírat dveře ať již u stojícího nebo dokonce u jedoucího vlaku,“ varuje Ješeta. 

Samolepek bylo podle tiskového mluvčího drah Petra Šťáhlavského vyrobeno 2 400 kusů a do jednotlivých vozů byly podle typu umístěny po jedné nebo dvou kusech. Celkem tak bylo varovným sdělením označeno přes 1 200 osobních vozů.

Nastupujte bezpečně
Nová kampaň Českých drahDruhé varování je namířeno přímo k nástupu a výstupu cestujících.  "Naši zaměstnanci jsou opakovaně svědky desítek případů, kdy lidé otevírají dveře ještě před zastavením vlaku, vystupují na opačnou stranu než je nástupiště nebo se pokouší dohonit vlak a naskočit za jízdy,“ upozorňuje Jiří Ješeta. 

Při těchto situacích pak podle něj dochází často k vážným zraněním nebo dokonce k usmrcení. 

Samolepek s piktogramem nechaly dráhy vyrobit 7 900 kusů a byly nalepeny na nástupní dveře téměř dvou tisíc osobních vagónů.

Autoři: Lidovky.cz
  • Vybrali jsme pro Vás