Podle ACEA výroba ve Slovinsku stoupla o 7,5 procenta a v ČR o tři procenta, zatímco na Slovensku klesla téměř o pětinu. Za poklesem slovenské výroby stál především téměř poloviční propad produkce bratislavského závodu německé automobilky Volkswagen.
"V Bratislavě se vyrábí nejkvalitnější auta, ale v těžkých časech lidé ztratili zájem o luxus. Továrna se rovněž připravuje na výrobu nových modelů, což také ovlivnilo objem výroby," řekl prezident slovenského Sdružení automobilového průmyslu Jozef Uhrík.
Z výrobních linek závodu loni sjelo pouze necelých 106.000 vozů, nejméně od roku 1997. Volkswagen se na Slovensku soustředí na výrobu sportovně-užitkových vozidel Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q7. K těm se v příštím roce připojí rodinný model s označením Up!.
Největším výrobcem na Slovensku je Peugeot
Největším výrobcem aut na Slovensku se loni stal francouzský PSA Peugeot Citroën s produkcí 207.128 vozů. Závod jihokorejské automobilky Kia Motors u Žiliny vyrobil 150.015 vozů. Automobilky patří společně s elektrotechnickým průmyslem k tahounům slovenské ekonomiky.
Výroba motorových vozidel v Česku loni podle českého Sdružení
automobilového průmyslu vzrostla na rekordních 975.111 vozů. Největší část tvořily osobní vozy. Jejich produkce se zvýšila o 3,2 procenta na 970.410 vozů, což je nejvíce v historii.
V celé Evropě se výroba osobních automobilů v loňském roce podle údajů ACEA propadla o 13 procent na 13,4 milionu vozů, tedy na nejnižší úroveň za 14 let. Celková produkce motorových vozidel v Evropě loni klesla o 17 procent na 15,2 milionu. Jedničkou z hlediska celkového objemu produkce zůstalo Německo, ačkoli jeho výroba klesla o 14 procent.