Flexikonto je v automobilce nástrojem, který jí pomáhá být flexibilnější v případě výkyvů produkce. Zaměstnanci tak někdy pracují nad limit nebo pod limit své pracovní doby a ve sjednaném období se pracovní doba musí vyrovnat. Vyrovnávacím obdobím je 12 po sobě jdoucích měsíců.
Časové saldo, které může u zaměstnance v tomto období vzniknout, je 120 hodin. „Velkou zajímavostí je, že početné skupiny zaměstnanců, ať už dělníků nebo techniků, kteří prošli flexikonty, zcela rázně řekly - jsme již tak unaveni vysokým tempem v taktu a šestou noční směnou, že se vzdáme na jeden rok růstu tarifu, když firma nebude požadovat flexikonta,“ uvádí dnešní Škodovácký odborář.
Tajemný Superb. Škoda dávkuje detaily a láká na ‚sochařinu‘ |
V mladoboleslavských závodech se nyní kvůli novým modelům vyrábí na maximální kapacitu. V závodě II, kde se vyrábí nová fabie a Rapid Spaceback, se v únoru zavedla třetí směna. „Kolektivní vyjednávání nadále běží a komentář podáme až po jeho ukončení,“ řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.
Odbory se už v rámci letošního kolektivního vyjednávání dohodly s vedením firmy na roční pracovní době a sociálních nákladech. Pokračuje vyjednávání o mzdách. Odbory chtějí letos vyjednat vyšší růst mezd než loni, kdy se mzdové tarify zvýšily o dvě procenta. Průměrná hrubá mzda v dělnických pozicích v automobilce je přibližně 34.000 korun a nynější dohoda platí do konce března. Asi 800 odborářů Škody Auto v lednu protestovalo proti plánu firmy vyčlenit některé profese do externích firem.