Milý autore, nechci rejpat, ale mohl jste se podívat za humna, například do Rakouska. Tam skončilo "rodinné stříbro" AUA velice neslavně, rakouský stát obdržel za své akcie celých 366.000,- €, přičemž za převzetí Lufthansou musel zaplatit dluhy v celkové výšce 500.000.000,-- €, čistá ztráta teda 499.634.000,-- €, teda 12,49 milliard Kč.
Při případném konkurzu hrozilo, že se z AUA stane jen bezvýznamný regionální přepravce.
Ohledně přestavby vídeňského letište se konzorciu Skylink podařilo počáteční rozpočet 480 milionů € překročit zhruba o 400 milionů €. V současné době politici rozehnali představenstvo a dozornou radu, parlamentní komise pátrá po zmizelých penízkách. Samozřejmě marně.
K velkému štěstí Rakušanů zrušil slovenský premiér Fico smlouvu na bratislavské letiště, neb je to podle něho strategický podnik. Kdyby je nechal budovat, stálo by dnes letiště s nepotřebnou kapacitou a enormními provozními náklady před krachem, neboť tam skoro nikdo nelítá.
Myslím, že velmi podobný scénář se odehraje i s ČSA a letištěm.
http://tojesila.cz/cz/s16/c1633-ZHAVE-AKTUALITY/n2215-Proc-volby-v" target="_blank" rel="nofollow">http://tojesila.cz/cz/s16/c1633-ZHAVE-AKTUALITY/n2215-Proc-volby-v cervnu
Vubec to s CSA nevidim ruzove (nebo jak se anglicky rika: svetlo na konci tunelu). To radeji budou litat nekam do Ruska, pronajimat cele linky vcetne letadel a personalu. Zase nekdo ma zajem aby se to levne prodalo a pak to "vyhodne" za vetsi cenu si pronajimat zpet. Kolik lidi si na tom zase namasti kapsy? Dobre si pamatuji dobu kdy CSA prevzal pan Jakubse, vyhazel kolik papalasu a najednou CSA zacaly vydelavat. Jsem si vedom celosvetove krize, ktera se dotkla letani (v Americe jsou v pousti zaparkovany stovky a stovky letadel). V Japonsku vsak prezident japonskych airlines snizil platy (on sam bere jen o neco vyssi plat nez uklizecka), a najednou jim to jede. Coz to zkusit take v Cesku?
skvela logika. CSA se prodaji a pak se budou vyhodne pronajimat! Mohl byste ten pronajem nejak blize osvetlit? Jako ze TVS si bude sama sobe pronajimat? Nebo si stat bude pronajimat CSA? A to jako proc? Co to je za nesmysl?
... ked to este chceli kupit, Rusi maju penazi ako pliev a otvorili by nove linky Praha - Sibir.
Je jasné, že průhledný prodej ČSA Unimexu za nějakou přiměřenou cenu by byl velmi výhodný pro stát a velmi nevýhodný pro všechny v prodeji zainteresované osoby, které by utřely hubu. Proto budeme dál všechno zdržovat, spekulovat, dokud se Unimex nenaštve a z prodeje ČSA nevycouvá. Největší prasárna pak bude ve světě unikátní propojení ČSA - Letiště Praha, kdy ziskové letiště místo aby miliardy odvádělo do státního rozpočtu bude jimi dotovat silně prodělečné ČSA.